خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

  • سه شنبه ۱ آبان ۱۳۶۹

آقای [رضا]امراللهی، [رییس سازمان انرژی اتمی]آمد. نمونه یک لیزر ساخت سازمان را آورد و توضیح داد. [آقای عیسی کلانتری]، وزیرکشاورزی آمد و گزارش وضع کشاورزی را داد؛ گفتم که در مورد ایجاد تأسیسات آبیاری قطره‌ای و بارانی در زابل اقدام کند؛ این کار برای صرفه‌جویی در مصرف آب است که احتمالاً در آینده محدودیت خواهیم داشت.

با مدیران وزارت نفت و وزیران اقتصاد و نفت و آقایان زنجانی و عادلی، [رؤسای سازمان برنامه و بانک مرکزی]، جلسه داشتیم. برنامه جدید اکتشاف و تولید نفت و گاز بررسی شد؛ برای بالاتر بردن از سطح برنامه[پنجساله اول]، تأمین بودجه کردیم. عصر اعضای کمیسیون امور [اداری و]استخدامی مجلس آمدند[1]. دربارة  لایحه افزایش دستمزد کارمندان دولت که در مجلس است، مذاکره شد. کمیسیون اصرار دارد، خیلی بیشتر از پیشنهاد دولت تصویب کند؛ توصیه به اعتدال کردم.

مدیران روزنامه‌های یومیه آمدند. سیاست‌های جاری را توضیح دادم و با تاکید بر ضرورت انتقاد، حدود انتقادات مورد مشورت قرار گرفت؛ رهبری جواب این سئوال را به من محول کرده‌اند. شب مجمع تشخیص مصلحت جلسه داشت. بحث در قانون کار ادامه یافت. شب در دفترم ماندم  و تا دیروقت کار کردم.