خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی+ سال 1369+ اعتدال و پیروزی

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی+ سال 1369+ اعتدال و پیروزی

مجوزی که وزیر نفت از هاشمی گرفت***پیام تشکر امیر کویت از هاشمی

  • شنبه ۷ مهر ۱۳۶۹

ساعت هشت و نیم صبح به دفترم رسیدم. آقای دکتر هاشمی[گلپایگانی]، برای دستور شورای‌عالی انقلاب فرهنگی آمد. [آقای بیژن نامدار زنگنه]، وزیر نیرو آمد. گزارشی دربارة طرح آب‌رسانی به قطر داد و اجازه گرفت که برای عقد قرارداد، وارد مذاکره شوند؛ قبول کردم. گزارشی از وضع تولید و مصرف برق در حال حاضر و در طول برنامه‌های اول و دوم داد. گفتم باید تولید برق را به سطحی برسانیم که خاموشی نداشته باشیم و در ساعات پیک از برق‌های اختصاصی و صرفه‌جویی‌ها بهره بگیریم.

دکتر [حسن]حبیبی برای امور جاری آمد. مشاور وزیر امورخارجه کویت آمد و پیام امیرکویت را آورد و از مواضع ما اظهار امتنان کرد و گزارشی از وضع فعلی حکومت داد. آقای[زین العابدین]قربانی، امام‌جمعه لاهیجان آمد. خواستار حمایت بیشتر از کشت و صنعت چای شد و از کمک‌های دولت به زلزله زدگان ابراز رضایت کرد.

عصر شورای‌عالی امنیت ملی جلسه داشت. دربارة وضع اُسرا و مسایل جاری منطقه بحث و تصمیم‌گیری شد. شب با احمدآقا مهمان رهبری بودیم. مصوبات شورا مطرح شد که به تأیید رهبری رسید.

دیر وقت به خانه رسیدم. آشیخ محمد هاشمیان در منزل بود. از امتحان شورای نگهبان از ایشان برای نامزدی مجلس خبرگان که درآن مردود شده، شاکی است و خواستار تجدید امتحان شفاهی بود.