خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1367 / «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1367 / «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

حضور هاشمی در منزل آیت‌الله منتظری *** میدان گازی مشترک ایران و قطر چگونه کشف شد؟

  • شنبه ۱۷ دی ۱۳۶۷

 

شنبه 17 دی 1367   28 جمادی الاول 1409                 7 ژانویه 1989

 

ساعت نه صبح به مقر ریاست جمهوری رفتم. قبل از تشکیل شورای بازسازی، درباره مسئله تمرکز اطلاعات مذاکره کردیم و در مسائل مورد نظر به تفاهم رسیدیم. در شورا با حضور وزیر مسکن، در خصوص  سیاست شهرسازی مواردی را تصویب کردیم و با حضور وزرای نفت و نیرو، سیاست تأمین نیرو و انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی تصویب گردید.

[آقای غلامرضا آقازاده] وزیر نفت اطلاع داد که نظر اولیه شرکت لرزه نگاری هلندی بر این قرار گرفته که منبع عظیم گاز آب‌های مجاور قطر تا حدود بیست و پنج کیلومتر در آب‌های ایران امتداد دارد و اگر این نظر اثبات شود، حدود سه تریلیون بر ذخایر مکشوفه گاز ایران افزوده می‌شود. بعد از ناهار و نماز به دفترم رفتم. استراحت کردم و گزارش‌ها را خواندم و کارهای دفتر را انجام دادم. خانم مطهری همراه عفت و فاطی به مجلس آمده بودند.

عازم قم شدیم. ساعت شش به منزل آیت‌الله منتظری رسیدیم. آقایان موسوی اردبیلی و احمدآقا و نخست وزیر هم رسیدند. آقای خامنه‌ای به خاطر کسالت نیامدند. تا ساعت نه شب درباره نامه امام به گورباچف و مسائل جاری کشور مذاکره کردیم. حال آقای منتظری خوب بود. در برگشت آقای موسوی اردبیلی در ماشین من سوار شدند. حدود یازده شب به دفترم رسیدم. شب در مجلس خوابیدم. برای روزه گرفتن، به پاسداران گفتم ساعت پنج صبح بیدارم کنند.