خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1367 / «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1367 / «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

جلسه هاشمی و حاج احمد آقا با آیت‌الله خامنه‌ای *** وزیر کشاورزی برای خودکفایی گندم چه خواست؟

  • سه شنبه ۱۵ آذر ۱۳۶۷

 

سه‌شنبه 15 آذر 1367   |   25 ربیع‌الثانی 1409             6 دسامبر 1988

ساعت نه صبح به مرکز جهاد سازندگی نزدیک مجلس رفتم. در سمینار مسئولان جهاد سخنرانی کردم و برای کارهای آینده جهاد مخصوصاً شیلات و صنایع روستایی نظراتی ارائه کردم. به دفترم رفتم. کارهای دفترم را انجام دادم. سعیدالذاکرین [مسئول روابط عمومی مجلس] آمد؛ برای توضیح برنامه سفر رئیس مجلس لهستان که روز جمعه به ایران می‌آید. آقای [علی] جنتی آمد. درباره برنامه دفتر فرماندهی صحبت شد. قرار شد هفته‌ای یک روز به آنجا بروم.

 

عصر آقای [سرتیپ جلالی] وزیر دفاع آمد. درباره همکاری با لیبی در تعمیر هلی‌کوپتر و هواپیماهای لیبی و همچنین در خصوص خانه‌های سازمانی نیمه تمام ارتش و سخت‌گیری‌های حفاظت اطلاعات و نیازهای مالی مطالبی داشت و اجازه‌هایی گرفت.

آقای سنجقی آمد. درباره برنامه‌ها و نظام آینده سپاه مذاکره شد. [آقای عیسی کلانتری] وزیر کشاورزی آمد. برنامه‌های خود را برای خودکفایی آورد. مدعی است اگر کود و سم و ماشین آلات لازم به او بدهیم، می‌تواند به زودی به خودکفایی در محصولات گندم و گوشت و علوفه برسد. تا ساعت هفت و نیم کارهای دفترم را انجام دادم.

به مجمع تشخیص مصلحت رفتم. تعزیرات حکومتی در دستور بود. بعد از جلسه و شام با آقای خامنه‌ای و احمدآقا درباره اصلاح قانون اساسی مذاکره شد. احمدآقا گفت با آقای منتظری صحبت کرده و ایشان با اصلاح موافق است، ولی خودشان نمی‌خواهند پیشقدم شوند. دیر وقت به خانه رسیدم.