خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه /آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه /آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

  • یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۶۳

یکشنبه 17 تیر 1363

    جلسه علنی مجلس، اختصاص به اعتبارنامه‏ها داشت. اعتبارنامه [آقای سیدفرج الله افرازیده] نماینده نوشهر، نخست مورد اعتراض قرار گرفت؛ بیشتر به خاطر یک سخنرانی ایشان در زمان طاغوت. چون خوب دفاع کرد، [اعتبارنامه‏اش] تصویب شد. مخالفان، بیشتر به خاطر آقای الله بدشتی، رقیب ایشان، اصرار [بر رد اعتبارنامه او] داشتند. قبل از جلسه و هنگام تنفس و بین جلسه، طبق معمول مراجعات نمایندگان زیاد بود.

    ظهر، آقای علی هاشمی مسئول تدارکات جهاد از رشت آمد و هدایائی برای جنگ آورد و از لزوم توجه بیشتر به مرزمان در آستارا و توجه به مرداب انزلی و از عدم فشار به کشاورزان، با ایجاد محدودیت در فروش محصولات گفت.

    با آقای خامنه‏ای، درباره شکستن دیوار صوتی [شهر] بغداد مذاکره کردیم و به خاطر احتمال خطر بیش از 50 درصد [برای هواپیماهای جنگی ایران] منصرف شدیم. [آقای طباطبایی] مسئول بنیاد مستضعفان با مهندس فرشچیان آمدند و راجع به حرکت وسیع خانه‏سازی و استفاده از کارخانه‏های پیش ساخته، بحث شد و تصمیماتی اتخاذ گردید. [سیدحسن شجاعی] نماینده ساری هم مطالب داشت. عصر، هیأت رئیسه مجلس جلسه داشت؛ بیشتر درباره کارهای جاری مجلس [بود].

    سرانجام هیأت رئیسه [مجلس] خبرگان جلسه داشت. برای جلسات اجلاسیه دوم، برنامه‏ریزی کردیم. شام را در دفتر من صرف کردند و دیر وقت به خانه آمدم. آقای دکتر [حسن] روحانی از مسامحه سپاه، در طرح استفاده از امکانات وزارت نفت، گله داشت که با آقای [محسن]رضائی تماس گرفتم و بازخواست کردم. شب، اطلاع داد که قصور از طرف سپاه نبوده است.