خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1362 / کتاب «آرامش و چالش»

خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1362 / کتاب «آرامش و چالش»

  • سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۶۲

سه شنبه 31 خرداد 1362

    در جلسه علنی، قبل از دستور درباره سالگرد شهادت دکتر [مصطفی] چمران صحبت کردم. یکی از نمایندگان آمد و راجع به تبلیغ نماینده دیگری برای ریاست آقای [محمد]یزدی گزارش داد؛ گفتم مهم نیست. ظهر آقای [محمدمهدی]پورگل [نماینده بندر انزلی] آمد و از پیشرفت کار احیای مرداب انزلی گفت و از فساد در شیلات که دارد از طریق سئوال تعقیب می‏کند.

    عصر آقای [غلامعلی]حداد عادل آمد و گزارشی از وضع کتب درسی آموزش و پرورش داد. راجع به بحثهای اقتصادی مشورت کرد. شکایت امام جمعه پاوه را از کتابی که در آن به بزرگان اهل سنت توهین شده، گفتم. گفت بخشی از نوشته‏های آقای جلال‏الدین فارسی را در کتاب تاریخ اسلام گذاشته بودند؛ اخیراً ممنوع کرده‏ایم.

    آقای [محمدحسن]زورق [معاون سیاسی سازمان صداوسیما] آمد و از کارشکنی‏ها و جوسازی‏های مخالفان خود گله داشت. ایشان را دلداری دادم و به مقاومت دعوت کردم؛ مؤثر افتاد. آقای هادی [نجف آبادی] آمد و از وجود جلسه سی نفره خودشان خبر داد که من قبلاً از آن مطلع شده بودم و مشورتهایی نمود. آقای کریمی سرپرست بنیاد جنگ زدگان آمد و از نمایندگان خوزستان در کمیسیون اصل نود، به خاطر محکوم کردن ایشان به تخلف از قانون، گله کرد.