خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1362 – کتاب آرامش و چالش

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1362 – کتاب آرامش و چالش

  • پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۶۲

 پنج‏شنبه 19 آبان 1362

    ساعت هفت صبح در دفتر [آیت‏الله]آقای خامنه‏ای با حضور آقایان محسن رضایی و رحیم صفوی جلسه داشتیم و درباره آینده جنگ بحث بود. طرحی تصویب شد و کیفیت همکاری ارتش و سپاه - که اخیراً دچار مشکلی شده - مشخص گردید. متأسفانه اختلافات فرماندهان ارتش و سپاه در شیوه جنگیدن، وقت زیادی از ما می‏گیرد و فرصتهایی را ضایع می‏کند. جلسه مجلس را آقای یزدی اداره کردند و من به جلسه علنی نرفتم. به دفترم رفتم و کارها را انجام دادم و گزارشها را خواندم.

    دکتر [حسن]روحانی رئیس کمیسیون دفاع آمد و راجع به تغییرات مورد نظر در نیروی هوایی نظراتی داد. فیلم درگیریهای مجلس، هنگام نطق [هاشم]صباغیان را دیدم؛ خود مجلس، فیلم ویدئو می‏گیرد. ظهر آقای نمازی قائم مقام نماینده امام در سپاه آمد و راجع به انحلال سپاه قهدریجان - که مورد مخالفت آقای منتظری و خط اصفهان قرار گرفته - کمک می‏خواست. آقای نقیب‏پور امام جمعه محمود آباد[نور] آمد و جواهراتی برای جبهه آورد. به طرح قانون جنگل انتقاد داشت. امام جمعه لامرد و مسئولان این شهر آمدند و از کمبودهای لامرد و خوبی مردمان آنجا گفتند. [آقای اتابکی] دادستان انقلاب ارتش آمد و توضیحاتی راجع به پرونده آقای صادق طباطبایی داد؛ مطلب مهمی ندارد.

    عصر ملاقاتی با [آقای جعفری] وزیر بازرگانی و معاونانش داشتم. برای آنها صحبت کردم. از دفتر مشاورت [ارتش] هم گزارش آوردند و نظریه‏ای راجع به تغییرات در فرماندهی نیروی هوایی دادند. شب به خانه آمدم. عفت و فاطی به مراسم تشییع جنازه "کاظم داودی نژاد" - فرزند همشیره‏زاده‏ام ملکه - رفته بودند. وی در عملیات والفجر چهار شهید شده است.