خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

اصرارها برای نامزدی هاشمی در انتخابات مجلس ششم

  • شنبه ۱۳ دی ۱۳۷۶

 شنبه ۱۳ دی ۱۳۷۶ // ۴ رمضان ۱۴۱۸// ۳ ژانویه ۱۹۹۸

 

در جلسه شورای مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، عناوین پیشنهادی را تکمیل‌کردیم. قبل از جلسه، آقای [غلامرضا] آقازاده، [رئیس سازمان انرژی اتمی] آمد و راجع به کارخانه آب‌سنگین و محل آن مشورت‌کرد. بعد از جلسه، آقای [عبدالله] نوری آمد و اصرار نمود که نامزدی برای مجلس [ششم] را بپذیرم.

آقای [بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نفت] آمد. برای مذاکره با عربستان سعودی، جهت همکاری در اصلاح قیمت نفت استمداد کرد و پیشنهاد اختصاص یک میلیون بشکه نفت با اجرای طرح‌های ضربتی برای تولیدات جهت توسعه صنعتی کشور را ارائه داد. از تهمت‌ها و بدگویی‌های مجله صبح به ایشان شکایت نمود. از رهبری گله دارد که مانع او نمی‌شوند و نیز درباره خرید گاز ترکمنستان درباره قیمت و مقدار و مصرف مذاکره شد.

دکتر [حسن] روحانی، موارد اظهار نظر درباره خاطرات سال ۱۳۶۰ را آورد؛ برای مشورت به ایشان داده بودیم؛ تذکرات محدودی دارد. عصر به خانه آمدم. از صداوسیما، برای گرفتن فیلم از نماز و مراسم افطار خانوادگی آمده بودند. بچه‌ها جمع بودند.

در گزارش‌ها، ادامه کشتار فجیع مردم در الجزایر که تا امروز پیش از ۴۰۰ نفر کشته شده‌اند، مورد توجه است و تردید جدی که این جنایات از دولت است یا مخالفان دولت و تبلیغ وسیع و کم‌سابقه شبکه خبری سی‌ان‌ان روی مصاحبه آینده با آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور].