خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

رسانه ای شدن پیام دروغین خاتمی به رئیس جمهور آمریکا!!!

  • شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۷۶

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۷۶ // ۲ شوال ۱۴۱۸// ۳۱ ژانویه ۱۹۹۸

 

آقای [بیژن نامدار] زنگنه، وزیر نفت آمد. گزارش کمیته اوپک در اتریش را داد که برای حفاظت از قیمت نفت تشکیل شده بود؛ بی‌ثمر بوده است. عربستان، کویت و امارات، مخالف تغییر در مقدار تولیدند؛ گویا به خاطر تخلف‌های ونزوئلا و نیجریه و سوءاستفاده تولیدکنندگان غیراوپک نفت است. قرار شد، در سفر به عربستان با من باشد، برای بحث جدی‌تر؛ گرچه در این دو سه روز، به خاطر بحران عراق، بیش از یک دلار رشد قیمت [یک بشکه نفت] داشته‌ایم

آقای [محمدحسن] قدیری [ابیانه] آمد. پیشنهادهایی برای جوابگویی به بعضی از شبهه‌افکنی بعضی رسانه‌ها نسبت به برنامه‌های سازندگی داشت. آقای [مسیح] مهاجری، [مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. انتقادات مربوط به مصاحبه آقای خاتمی را گفت. نگران از وضع آینده است. همچنین از لزوم حمایت از رهبری و اشکالاتی که در دفتر ایشان وجود دارد، گفت و در مورد تشکیل [اجلاس مجلس] خبرگان در مشهد سئوال کرد. فکر می‌کند که در آنجا تصمیمات مهمی درباره انتخابات خبرگان گرفته شود؛ شایعات زیادی است؛ چپ‌ها نگرانند.

عصر جمعی از مدیران بخش‌های مختلف برگزاری کنفرانس سران اسلامی‌آمدند. آقای خرازی گزارش داد و من از زحماتشان قدردانی‌کردم. آقای میرزاده آمد، پیشنهادهایی برای موارد تحقیق در مرکز تحقیقات استراتژیک داشت. سرشب، اعضای همایش قلب و عروق آمدند که جمعی از اطبای ایرانی خارج از کشور هم بودند. دکتر میرخانی صحبت کرد. من هم تشویق‌شان کردم.(1)

در گزارش‌ها اظهارتمایل کلینتون، [رئیس‌جمهور آمریکا]، برای همکاری با ایران و اوج تهدیدات آمریکا نسبت به عراق مورد توجه است و پخش خبر پیام محرمانه آقای خاتمی به رئیس‌جمهور آمریکا توسط عرفات از سوی رسانه‌های آمریکایی که ظاهراً حقیقت ندارد. ظهر با محسن و فاطی ناهار خوردیم. درباره سفر حج صحبت شد.

***************************************

1- متن سخنرانی در همین سایت آمده است.