پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت حوادث خونین کاظمین

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت حوادث خونین کاظمین

به بهانه‌ی امنیت، خاک عراق را اشغال کرده‌اند!!

  • تهران
  • چهارشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۴

«انّالله وانا الیه راجعون»

انفجار در حرم دو امام مظلوم، امام موسی کاظم(ع) و امام محمد تقی(ع) در کاظمین(24) و شهید و مجروح شدن شیعیان مظلوم که مشغول عزاداری بودند،* نشان از عمق کینه دشمنان نسبت به معارف مکتب اهل بیت(ع) است که این گونه زن و فرزند و پیر و جوان را به خاک و خون می‌کشند.

از طرف دیگر کسانی که به بهانه‌ی امنیت، خاک عراق را اشغال کرده‌اند و منابع این کشور اسلامی را به یغما می‌برند، در مقابل این کارهای وحشیانه سکوت معناداری می‌کنند و به نوعی با تروریست‌ها همکاری می‌کنند تا دست به هر جنایتی بزنند که حضور شوم اشغالگران توجیه شود.

با نهایت اندوه، این مصیبت را به همه مسلمانان، شیعیان، مردم عراق و به خصوص خانواده های داغدار این حاثه تسلیت می‌گویم و علوّ درجات شهیدان مظلوم را در بارگاه قرب الهی خواستارم و برای جروحان شفای عاجل می‌خواهم.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 

* روز چهارشنبه 9 شهریور 1384، بر اثر چند حمله پی‌درپی و سقوط به رودخانه در نزدیکی حرم «امام موسی کاظم(ع)» در حومه «بغداد» صدها نفر کشته و زخمی شدند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری امام موسی کاظم(ع) در جریان هرج و مرج ایجاد شده در پی حملات خمپاره‌ای و عملیات انتحاری، در میان جمعیت بر اثر سقوط از پل و غرق شدن در رودخانه «دجله» کشته شدند. بنابه آمار به دست آمده از پنج بیمارستان بالغ بر 800 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند و 20 نفر بر اثر مسمومیت جان باختند.

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از خبرنگار خود در بغداد اعلام کرده بود: افراد ناشناس با بستن کمربند انفجاری به خود در صحن کاظمین باعث کشته شدن زائران شده‌اند.

در مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) بیش از یک میلیون زائر در صحن آن حضرت حضور داشتند و مراسم با وجود این حادثه خونبار ادامه یافت. پس از کشته شدن صدها نفر در کاظمین، دولت، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

تصاویر ضمیمه