پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت انفجار تروریستی در چابهار

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت انفجار تروریستی در چابهار

  • تهران - مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹
ملت‌های مسلمان جهان اعم از شیعه و سنی باید تنها امید استکبار جهانی را برای خارج شدن از ‌باتلاق ‌سیاست‌های غلط خود که ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی است به یأس تبدیل کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم

من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبهُ و منهم من ینتظر و ما بدَّلوا تبدیلا*

شهادت و خون ریخته شده جمعی از هموطنان شیعه و سنی در چابهار** که مدت‌ها منتظر شهادت بودند و در روز تاسوعای حسینی و در جمع عزاداران سالار شهیدان به این فیض عظیم نائل گردیدند، نه تنها منجر به اختلاف شیعه و سنی نگردید، بلکه انسجام و وحدت جامعه اسلامی را بیش از پیش تقویت نمود.

ملت‌های مسلمان جهان اعم از شیعه و سنی باید تنها امید استکبار جهانی را برای خارج شدن از ‌باتلاق ‌سیاست‌های غلط خود که ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی است به یأس تبدیل کنند.

امروز وظیفه علما، نخبگان، دانشمندان و هر مسلمان شیعه و سنی شناخت، جهت‌گیری و مبارزه با منشاء فتنه‌ است.

امیدوارم با تلاش و قاطعیت بیشتر مقامات و نیروهای نظامی و امنیتی در منطقه ریشه‌ این عوامل تروریستی در داخل و خارج از کشور شناسایی و نابود گردد.

این ضایعه اسفناک را به ملت شهید‌پرور ایران، علمای شیعه و سنی، خانواده‌های داغدار سیستان و بلوچستان به ویژه مردم چابهار تسلیت گفته از خداوند متعال برای شهدای عزیز علوّ درجات و برای مجروحین شفای عاجل مسألت دارم.

 

اکبر هاشمی‌ رفسنجانی

رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری

رئیس ‌مجمع تشخیص‌ مصلحت ‌نظام

 

* سوره مبارکه احزاب، آیه شریفه 23: « ز میان مؤمنان مردانی‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند.»

** چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ همزمان با برپایی مراسم تاسوعای حسینی در شهرستان بندری چابهار باری دیگر دستان پلید کفاردر حالی که مسلمانان بی دفاع و سوگوار این شهرستان برای یادآوری و زنده نگاه داشتن ارزش‌های قیام عاشورا مشغول عزاداری بودند جنایتی خونین را رقم زد که موجب پیوستن 32 نفر دیگر از مردم بی دفاع به جمع یاران راستین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شد.

در این حادثه که در ساعت ۱۰:۳۰ در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) و میدان فرمانداری چابهار به وقوع پیوست تعداد ۳۲ تن از پیروان راستین سرور و سالار شهیدان در خون خود غلتیدند و به قافله شهدای اسلام پیوستند و ۹۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

عوامل این جنایت ۴ نفر بودند که دو نفر از آنان کمربند انفجاری خود را در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) و میدان فرمانداری چابهار در زمانی منفجر کردند که مردم به قصد عزاداری تاسوعای حسینی در حال حرکت به سوی مسجد بودند، اما نفر سوم که قصد داشت جلیقه انتحاری خود را در بین جمعیتی که برای امدادرسانی به شهداء و مجروحین تجمع کرده بودند منفجر کند با هوشیاری ماموران امنیتی هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید و نفر چهارم نیز دستگیر شد.