پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت حادثه مکه مکرمه

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت حادثه مکه مکرمه

  • تهران
  • سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه غم بار در مکه مکرمه (1)  و کشته و زخمی شدن جمعی از زائران امت اسلامی در حرم امن الهی و در موسم حج ابراهیمی به خصوص زوار عزیز ایرانی، باعث تأسف و تأثر خاطر گردید.

ضمن ابراز همدردی با همه آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار در اقصی نقاط کشورهای اسلامی به ویژه خانواده و بازماندگان زائر ایرانی، امیدوارم مسئولان امر، تمهیدات و تدارکات لازم را برای رسیدگی سریع به مجروحان، آن هم در زمانی که میلیون‌ها زائر از سراسر دنیا برای انجام مناسک حج به آن سرزمین مشرف می‌شوند، انجام دهند.

از مسئولان جمهوری اسلامی ایران در سازمان حج و زیارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان هلال احمر و سایر دست‌اندرکاران امدادرسانی، تقدیر و تشکر می ‌نمایم که با حضور و اقدام به موقع خویش، از گسترش صدمات و تلفات این حادثه جلوگیری کردند. از مسؤولان امر انتظار می‌رود جهت کاهش آلام حادثه‌دیدگان و خانواده‌های آنان، به اقدامات و خدمات‌رسانی خود سرعت بیشتری ببخشند.

اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

**************************************************************************************************

1- حدود ساعت 17 روز جمعه 20 شهریور، سقوط یک جرثقیل در مسجد الحرام به فوت 107 تن از حجاج و مجروحیت 238 نفر دیگر منجر شد. اکثر مصدومان از حجاج هند، پاکستان و اندونزی هستند. تاکنون هشت زائر ایرانی نیز در این حادثه دلخراش جان باخته و سه نفر دیگر مفقود هستند.