اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • هاشمی رفت اما راه هاشمی زنده است

هاشمی رفت اما راه هاشمی زنده است

  • کردستان
  • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵
سنندج- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه کُردستان با اشاره به اینکه ویژگی های ایت الله هاشمی رفسنجانی باید سرلوحه دیگران قرار گیرد گفت: هاشمی رفت اما راه هاشمی زنده است.

به گزارش ایرنا، بهرام نصراللهی زاده روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد حضرت علی(ع) کامیاران با بیان اینکه سخن گفتن در مورد فضایل و فعالیت های این مرد بزرگ چندان سخت نیست افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد دوراندیشی و اصلاح بسترهای حکومتی در دراز مدت بود و در راه اعتلای نظام و کشور تلاش بسیاری کرد.
وی به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر ایشان اشاره و اظهار کرد: اگرچه مرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی شک بزرگی برای تمام دنیا بود اما به دشمنان یاد آوری شد که مردم انقلابی ایران مانند همیشه در صحنه آماده و یاد و خاطره بزرگان مملکت را گرامی می دارند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان به ستودنی بودن ویژگی های شخصیتی و سیاسی آیت الله رفسنجانی اشاره کرد و گفت: اخلاص، صداقت و ده ها سال فعالیت و تلاش ایشان برای توسعه کشور بر کسی پوشید نیست.
نصراللهی زاده با بیان اینکه آقای رفسنجانی شخصیتی سیاسی، علمی و دینی بود افزود: این مصلح بزرگ در مراحل مختلف با سیاست های خاص خود در راه پیشرفت، توسعه و اتحاد ملی گام برداشت.
به گفته او آیت الله هاشمی رفسنجانی مجتهدی آگاه و مصلحی بزرگ، نماد دوراندیشی و اصلاح بسترهای حکومتی در دراز مدت بود و هرگاه ضرورت ایجاد می کرد به دور از جریان های پوپولیستی از عوام زدگی دوری می نمود و در راه اعتلای نظام و کشور تلاش بسیاری می کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کُردستان با اشاره به اینکه به حق آیت الله هاشمی رفسنجانی را با عنوان سردار سازندگی مشهور شد گفت: آیت الله هاشمی در جایگاه رییس جمهور شروع به بازسازی زیربنا کشورکرد و اگرچه فشار زیادی بر مردم وارد آمد، اما با درک درست، زیرساخت ها را ساخت.
نصراللهی زاده در خصوص مجاهدت های آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: ایشان از طرف امام فرمانده جنگ را بر عهده داشت و به مانند یک سرباز در همه جبهه ها حضور داشت و وقتی که درک کرد جنگ کشور را به سوی مشکلات بیشتر می برد از امام خواست که آتش بس را قبول نمایند، این درایت و دوراندیشی وی را می رساند.
مراسم با قرائت قرآن از سوی قاریان حاضر در مراسم ادامه و در پایان با قرائت متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای حضار پایان یافت.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.