مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان مازندران

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آغاز سفر به استان مازندران

  • مازندران,فرودگاه دشت‌ناز ساری
  • یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۷
اهداف سفر به استان مازندران/ علاقه همه ایرانیان به استان مازندران/ محبت‌های همیشگی مردم مازندران نسبت به هاشمی رفسنجانی/ فدک یادگار بسیار عزیز از صدر اسلام

س) مقدمتان را به سرزمین علویان مازندران گرامی می‌دارم. مهم‌ترین برنامه‌های سفر حضرت‌عالی در این سفر دو روزه چیست؟

ج) بسم‌الله الرحمن الرحیم. اولاً آمدن بین مردم برایم زیبا و روح‌افزاست. برنامه‌هایی که قرار است در آنها شرکت کنم، یکی برنامه مراسم شهداست که به نکا می‌رویم. برنامه دیگر شرکت در همایش شمیم ولایت است. قبل از آن هم قرار بود بیاییم که این دوبرنامه در یک زمان تنظیم شد. برنامه سوم ما هم دیدار با دانشجویان، استادان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است.

س) به دهه فجر انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم. به عنوان کسی که سوابق مبارزاتی فراوانی داشتید و قبل از انقلاب هم سفرهای زیادی به استان کرده‌اید. مردم استان دوست دارند که خاطرات حضرت‌عالی را در این‌باره بشنوند.

ج) مازندران برای همه ملت ایران یک نقطه زیبا و دوست‌داشتنی است. ما هم همیشه با فاصله‌های زمانی کم به اینجا آمدیم و از محبت‌های مردم برخوردار بودیم. انشاءالله در صحبت‌هایی که با مردم داریم، مطالبی را عرض می‌کنیم.

س) با توجه به اینکه به عیدسعید غدیر خم نزدیک می‌شویم و حضرت‌عالی نیز اخیراً سفری به منطقه فدک در شهر مدینه داشتید، چه پیامی برای شیعیان جهان، به خصوص مازندرانی‌ها که سرزمینشان مهد علویان است، دارید؟

ج) فکر می‌کنم فدک برای همه نقطه بسیار عزیزی است. آنجا یادگار حضرت زهراست. الحمدلله آثاری از حضرت زهرا مانده و امیدواریم روزی برسد که همه شیعیان جهان از هرجایی بتوانند به فدک بروند و آنجا را ببینند.

س) خیلی ممنون

ج) موفق باشید.