مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار واحد مرکزی خبرپیرامون توانایی‌های رزمی جدید و تصویب کلیات طرح توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار واحد مرکزی خبرپیرامون توانایی‌های رزمی جدید و تصویب کلیات طرح توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور

  • دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۶۷

 

اخیراً وسیله‌ای به دست ما رسیده است که امیدواریم با توجه به آن، دشمن هوس نکند جنگ شهرها را شروع کند و اگر عراقی‌ها وضع را بدانند یک مقداری آنها را از جنگ دور و ما را به صلح نزدیک‌تر خواهد کرد.

آن طور که من دیدم نیروها از این دوره خوب استفاده کرده‌اند، آموزش‌ها را بالا برده‌اند و ذخایر مصرفی جنگ که معمولاً در عملیات در محدودیت قرار می‌گرفتند در این چند ماه نسبتاً خوب آماده شد. ما نه در حال جنگیم و نه در حال صلح و احتمال تجدید جنگ وجود دارد و دشمن نیز انگیزه‌های قبلی را دارد، اگر چه با وضعی که دیده است به آسانی خطر شروع جنگ را نخواهد پذیرفت، ولی باید در مناطق آسیب دیده از جنگ استراتژی دفاعی را در امر بازسازی در نظر بگیریم و سیاست‌هایی که به تصویب رسیده است، قطعاً اولویت را به مناطق غرب و مناطق آسیب دیده از جنگ خواهد داد.

[1] ـ مطلب بالا را آقای هاشمی رفسنجانی در پایان سفر خود به غرب کشور در یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کردند. متأسفانهمتن کامل مصاحبه پس از جستجو به دست نیامد و خلاصه مصاحبه که در روزنامه چاپ شده بود، در اختیار خوانندگان محترمقرار گرفت.