مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار واحد مرکزی خبر

مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با خبرنگار واحد مرکزی خبر

پیرامون: جشن عاطفه‌ها، حرکتی سازنده برای جامعه اهمیت تأمین احتیاجات نیازمندان ساخت مدارس شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان نیازمند

  • تهران
  • دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۷۶

س- جناب آقای هاشمی رفسنجانی، در آستانه جشن عاطفه‌ها هستیم و همیشه شما در این مراسم پیش‌قدم بودید، نظر حضرت‌عالی درباره برپایی چنین جشن‌ها چیست؟

ج- بسم‌الله الرحمن الرحیم. از کارهای خیلی خوب صداوسیما بود که خوشبختانه برای این کارها پیش‌قدم شد. این یک حرکت سازنده معنوی برای جامعه ما است در شرایطی که بچه‌ها به مدرسه می‌روند کسانی هستند که برای تأمین نیازهای تحصیل خود مشکل دارند و بچه‌های بااستعداد و شریفی که در محیط مدرسه همدیگر را می‌بینند کمبودها برای بچه‌های خوب حالت شکنندگی دارد، لذا کسانی که به نحوی شریک می‌شوند در این کارها بتوانند نیازمندی‌های محصلین نیازمند را تا آنجا که طرح جواب می‌دهد فراهم کنند.

دولت راه اساسی این کار را مدارس شبانه‌روزی، تغذیه رایگان و امثال اینها انجام می‌دهد ولی تحقیقاً چیزهایی هست که در برنامه دولت نمی‌توان انجام داد و آثار این کار برای بچه‌ها از یک طرف و اثر روحی برای اهداءکننده‌ها دارد. کسی که خودش را به نحوی در این حرکت خوب اسلامی و مردمی شریک بکند هم خودشان را می‌سازد برای انسان اهداءکننده آثار بیشتری می‌تواند داشته باشد از آن کمکی که به افراد می‌رسد. خود انسان هم مورد لطف خدا قرار می‌گیرد و هم از لحاظ روحی از یک آرامش و رضایت خاطر برخوردار می‌شود. وقتی که می‌بیند در کارش به نیازمندان کمک کرد. من تبریک می‌گویم به بانیان این امر خیر. انشاءالله ببینیم که مردم با وسعت همکاری می‌کنند.

س- خیلی متشکرم.