سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع انجمن‌های اسلامی سازمان‌های کارکنان دولت

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع انجمن‌های اسلامی سازمان‌های کارکنان دولت

  • پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۶۶

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
«اَلâحَمâدُالِلّûهِ ربِّ الâعûالَمین وَ اَلصَّلûوهُ وَالسَّلاûمِ عَلیû رَسولِ اللّûهِ و آلِهِ أَجâمَعیüنâ»
با تشکر از برادران و خواهران انجمنهای اسلامی وزارتخانه‌ها و سازمانهای‌دولتی که امروز این صحنه با شکوه را به نمایش گذاشته‌اند. حوادثی که این‌روزها در کشور ما می‌گذرد و صحنه‌هایی که ما شاهد آنها هستیم و نمایش‌های‌نیروهای انسانی و مانورهای بسیجی‌های آماده رزم و هم استقبال بی‌نظیری که‌مردم از دعوت جهاد مالی کرده‌اند، واقعاً برای ناظران جهانی، حوادث غیرمنتظره و بسیار گویایی است. برای خود ما هم که هر روز شاهد این صحنه‌هابوده و هستیم عمق هشیاری مردم و حد ایثار و فداکاری و استقامت مردم ما درحد بسیار بالا و قابل تحسینی دارد جلوه می‌کند. تحقیقاً نمونه این مقاومتها واستقامتها را ما در تاریخ دنیا و مخصوصاً در  
تاریخ معاصر نمی‌توانیم پیدابکنیم.
شاید خیلی از مفسران و تحلیلگران حوادث منطقه در ذهن خود این جوری‌فکر می‌کردند که هفت سال جنگ و ده سال حوادث انقلاب مردم ایران راخسته کرده باشد و آماده پذیرفتن صلح کند. شاید در ذهن آنها که معمولاً ازدریچه جاسوسها و عوامل ضدانقلاب و استکبار تغذیه می‌شوند، گزارشهای‌جریانهای غیر مرتبط با توده‌های مردم حالتی را ایجاد کرده بود که آنها مدتی براین گزارشها امیدوار بودند که ملت ایران از جنگ پشتیبانی نخواهد کرد و درمحاسبه خودشان در اثر زمزمه صلح و آتش بس که در این چند ماه گذشته ازمسیر شورای امنیت در دنیا و در ایران مطرح بوده، امیدوار بودند که این‌زمزمه‌ها و دورنمای افق صلح مردم ایران را با جنگ و دفاع مقدسشان فاصله‌بیندازد، اما آنچه که این دو هفته در ایران اتفاق افتاد، انصافاً چیزی است که همه آن تخیلات و همه آن بافته‌ها را دارد از فکر و ذهن ناظران جهانی برطرف‌می‌کند و آنها شاهد مسایلی در این کشور هستند که هیچ وقت به مخیله‌شان هم‌خطور نمی‌کرده است.
از روز سیزدهم آبان که مردم یکپارچه به خیابانها ریختند و آن شعارها واحساسات بسیار نیرومندی که آن روز مطرح شد و به دنبال آن جریاناتی که درهفته مقابله با توطئه آمریکایی‌ها در کشور بروز کرد و عکس‌العملی که ملت درمقابل پیام ده ماده‌ای شورای عالی پشتیبانی جنگ اظهار کرد و لبیکی که به‌اظهارات کوتاه ولی پرمعنای امام از دل این مردم برخاست، اینها تحقیقاً درسرنوشت تاریخ و در برداشت ناظران جهانی تأثیر بسیار مهمی را به جا خواهدگذاشت. ما امروز می‌توانیم در تاریخ معاصر سربلند باشیم که ملتی در مقابل‌این همه ارعاب و تهدید حضور ناوهای جنگی و تهدید به تحریم اقتصادی ومحاصره اقتصادی و تهدید حضور قدرتهای اهریمنی دنیا و تهدید به‌یکپارچگی ارتجاع عرب با صهیونیسم و امپریالیسم علیه یک ملت، که تمام‌اینها در محاسبات جهانی حربه‌های مؤثری به شمار آمده، نتیجه معکوسی‌داده و این ملت را جدی‌تر کرده و این تهدیدها به جای اینکه به نفع دشمن تمام‌بشود، دشمن بعثی را در معرض یک خطر جدی تهاجم وسیع نیروهای‌داوطلب قرار داده و معلوم می‌شود چیزی که دنیا در محاسبات خود برای‌تاریخ فکر می‌کند، در ایران جریان امور مسیر دیگری را انتخاب کرد و این مردم‌از هوش و استعداد درک واقعیتها و توجه به جریانها در سطح بسیار بالایی‌هستند. کسانی که هفت سال جنگ و مشکلات جنگ را آن گونه مردانه تحمل‌کردند، امروز قهرمانانه دارند ادراکات خود و افکار و اهداف خود را از انقلاب‌این گونه نمایش می‌دهند و این گونه به دنبال خواست رهبر خود حرکت‌می‌کنند و این حادثه و جریان بی‌نظیری در تاریخ است.
تحقیقاً آمریکایی‌ها از این حرکت احمقانه‌ای که در خلیج فارس کرده‌اندپشیمانند، تحقیقاً ارتجاع  
عرب به خاطر این نمایش همبستگی با صهیونیسم وامپریالیسمی که در کنفرانس اخیرش به معرض نمایش گذاشت، امروز پشیمان‌است و تحقیقاً کسانی که دست اندرکار توطئه و ارعاب بودند از این وضعی که‌می‌بینند در کشور ما به وجود آمده پشیمان هستند و بی‌شک امروز رزمندگان‌ما و نیروهای حزب‌اللهی و بسیجی و کسانی که میدان‌دار نبرد مقدس دفاعی مابوده‌اند، اینها امروز بیش از گذشته احساس پشتگرمی می‌کنند و اگر تا دیروزدر میدانهای جنگ مقاومت می‌کردند و پیش می‌رفتند از این به بعد قهرمانانه بااهدافی که از قبل انتخاب کرده بودند، بار دیگر بیعت خواهند کرد و راه را تاپایان آن افقی که از اول دفاع مقدس ترسیم شده بود، ادامه خواهند داد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این اعلام آمادگی شما برادران و خواهران و حضورتان در مقابل منزل خودتان و خانه ملت تشکر دارند. ما دعا می‌کنیم‌که خداوند به رزمندگان ما توفیق کامل پیروزی و تحکیم موقعیت اسلام را درمقابل کفر جهانی عنایت فرماید. شما را به خدا می‌سپاریم و ان‌شاءالله شاهدپیشرفتها در میدان نبرد باشیم.
    والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته