سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجتماع دانش‌آموزان

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجتماع دانش‌آموزان

  • سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۶۵

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم
قبل از آنکه صحبتی با شما بکنم، از اینکه مقابل مجلس شورای اسلامی، مقداری معطّل و خسته شدید، من عذرخواهی می‌کنم و دلیل این معطلّی هم این بود که ما لایحه مهمی در دستور داشتیم و نمایندگان می‌بایست در جلسه حضور داشته باشند. ما دیر به استقبال شما آمدیم، ان‌شاءاللّه آن را می‌بخشید که در جهت کار خود شما بوده است.
این اجتماع که از نخبگان جوانان ما، امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی داریم، تبلور مقاومت و استقامت نسل جوان ماست. این حماسه‌ای که امروز دانش آموزان در خیابانهای تهران خلق کردند، یکی از بزرگترین حماسه‌های تاریخ انقلاب ما به‌حساب می‌آید و این فریادهای شما رزمندگان میدانهای جهاد در همه ابعاد و حامیان رزمندگان، فریادی است که از متن تاریخ بشریت بلند می‌شود و در سرنوشت تاریخ بشریّت تأثیر دارد. شما امید آینده انقلابید و وارثان انقلاب و حماسه‌های آن وارثان جهاد و شهادت و خونهای ریخته شده در صحنه مبارزه و جهادید.
انتظارمان این است که نسل جوان ما که امروز چنین در صحنه‌ها هستند، اینها قدر این انقلاب و ارزش دستاوردهای آن را آن گونه که هست درک کنند و با این ادراک در آینده وارد صحنه جامعه شوند. امید هر جامعه‌ای نسل دانش آموز است و امید این انقلاب به‌دانش آموز، بیشتر از سایر جوامع است. به خاطر اینکه دانش آموزانی مثل شما دارد چه دخترها و چه پسرها.
به‌طوری که گزارش داده‌اند امروز 50 هزار دانش آموز به‌عنوان نماینده 33 هزار کلاس از تهران در خیابانها، افکار دانش آموزان را به معرض نمایش گذاشته است و 33 هزار قلک حاوی کمکهای نقدی بچه‌های امروز و استوانه‌های فردای جامعه ما کمکهای این نسل عظیم و عزیز را برای جبهه‌ها تقدیم می‌کند که حدود 20 میلیارد ریال پول است که ارزش آن به‌اندازه صدها میلیارد دلار و سایر ارزهای دنیا می‌باشد. گفتند 150 کامیون حامل کمکهای غیرنقدی شماست که در 800 هزار کیسه انفرادی به دستهای کوچک و مبارک شما از درون خانه‌ها جمع‌آوری شده و تحویل کاروان پشتیبانی از جبهه داده شده است. شما با این حرکات‌تان که در مقاطع مختلف ما شاهد این بوده‌ایم، هم دل امامتان را شاد و محکم می‌کنید و هم دل رزمنده‌ها و هم دل مسئولان کشورتان و کسانی را که برای شما خدمت می‌کنند. باید تشکر کرد از کسانی که این‌چنین برنامه‌های خوبی، برای نشان دادن قدرت دانش آموز و نشان دادن تأثیر دانش آموز و نشان دادن شخصیت این جوانهای بزرگوار فراهم می‌کنند.
من از طرف همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شما عزیزان تشکر می‌کنم، اولا به خاطر روحیات بزرگتان و ثانیآ به‌خاطر حضورتان در مقابل مجلس شورای اسلامی و از طرف تمام رزمندگان تشکر می‌کنم به‌خاطر این هدایای ارزشمندی که مایه تقویت جبهه‌هاست. و شما را به‌خدا می‌سپارم و تشکر می‌کنم از متصدیان وزارت آموزش و پرورش و مخصوصآ امور تربیتی که این گونه صحنه‌ها را ترتیب می‌دهند.