سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجتماع مردم گتوند خوزستان

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجتماع مردم گتوند خوزستان

  • دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۷۶
پاسخ به ابراز محبت مردم گتوند / گتوند و شوشتر، منطقه‌ای تاریخی در کشور / دریاچه عظیم سدّ گتوند/ دستاوردهای متفاوت سدّ گتوند / تأثیر ساخت سدّ گتوند در پیشرفت صنعت و زندگی مردم / سدّ گتوند، هدیه وزارت نیرو به مردم خوزستان /

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله والسلام علی رسول و آله

خیلی از محبتتان ممنون هستیم که آمدید تا شما را زیارت کنیم. من خودم این زحمت شما را دیدم که چگونه در آفتاب و گرما تشریف آوردید. به هر حال ممنون هستیم و مایل بودم که در این سفر فرصتی باشد تا خدمت مردم گتوند و شوشتر هم برسیم و سلامی داشته باشیم. شروع ساخت سد را تبریک می‌گوییم. شما با زحمتی که کشیدید، ما را خوشحال کردید و این فرصت را دادید که من چند جمله‌ای خدمت مردم این منطقه عرض کنم.

انشاءالله با ساخت این سد، یکی از آرزوهای بزرگ منطقه شوشتر و گتوند در این منطقه قدیمی و تاریخی کشور تحقق پیدا می‌کند. در اینجا یکی از مهمترین سدهای کشور ساخته می‌شود که شبیه سد کرخه است. سدی که 5 میلیارد متر مکعب آب در پشت آن جمع می‌شود. دریاچه بسیار عظیمی که تا مسجد سلیمان ادامه خواهد داشت و در کوه‌ها و جنگل‌ها و مناطق عشایرنشینی یکی از زیباترین مناظر سیاحتی را خواهد داشت. آب این سد برای امنیت کشاورزی دشت خوزستان بسیار پراهمیت خواهد بود. برقی که از اینجا می‌گیریم، انرژی بخش اعظم استان را تأمین می‌کند و در دوران ساخت، بسیاری از جوان‌های این منطقه فن، دانش و تکنولوژی یاد می‌گیرند. در آینده کسانی که در اینجا آموزش می‌بینند، می‌توانند برای عمران، آبادی و پیشرفت منطقه بسیار کارساز باشند.

به هر حال این سد چه در دوران ساخت و چه در دوران بهره‌داری باعث حرکت سریع منطقه شما و پیشرفت صنعت و زندگی بهتر خواهد شد. امیدواریم به زودی شما شاهد تحقّق این آرزو باشید و انشاءالله مردم خوزستان به خوبی از این هدیه‌ای که وزارت نیرو برای آنها تقدیم کرده، بهره بگیرند. سلام بنده و همراهانم را خدمت همه مردم گتوند و شوشتر برسانید. انشاءالله در فرصت مناسبی باز شما را زیارت می‌کنیم.

خیلی متشکریم. به خواسته شما رسیدگی می‌شود. اجازه بفرمایید آن چیزی که برادرمان در اینجا گفتند، بحمدالله پرونده‌تان در وزارت کشور دارد بررسی می‌شود. انشاءالله نتیجه‌اش را به زودی خواهید دید.

            والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته