سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی در جمع کارکنان ستاد نماز جمعه تهران

سخنرانی آیت الله هاشمی در جمع کارکنان ستاد نماز جمعه تهران

پیرامون سازندگی و عدالت

  • پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۶۱

بسم الله الرحمن الرحیم

 میهمانان بسیار محترم مجلس شورای اسلامی، برادران خدمتگذار در ستاد نمازجمعه و خدمتگزاران انتظامی و تدارکاتی نماز جمعه، برادران تلاشگر در امر واگذاری زمین به کشاورزان و زحمتکشان، حکام شرع و برادران و مسؤولان اجرایی، همچنین برادران کرد، میهمانان امام هشتم که به خانه مجلس شورای اسلامی تشریف آورده‌اند،

مجموعه و ترکیب بسیار شریفی است و این مایه افتخار نمایندگان مجلس است که هر روز شاهد گروهی از بهترین فرزندان این مملکت و علاقمندان به اسلام و انقلاب هستند و هم نمایندگان را تشویق می‌کنند و هم باعث تقویت این ارگان انقلابی مملکت می‌شوند.این گزارشی که آقای نیک‌نام برای خدمات ستاد نماز جمعه دادند، و گزارشی که برادرمان در مورد خدماتی که ستاد تقسیم زمین ـ هیأتهای هفت نفری ـ تا به حال انجام داده، ارائه داد، بخشی از کارهایی است که نیروهای حزب‌اللّه در این مملکت انجام داده‌اند و اینها برای کسانی که گاهی نق می‌زنند که جمهوری اسلامی چه کرده؟ جواب دندان شکنی است.

این ارقامی که از تقسیم زمین و واگذاری ابزار کار کشاورزی و حفر چاه‌ها داده شده، مایه نشاط است. البته، همانطور که خودشان هم فرمودند و همه می‌دانیم، این همه نمی‌تواند کار باشد. این مملکت امام زمان، مملکت وسیعی است. در این مملکت، محروم خیلی فراوان است، کشاورز در زمین خیلی فراوان است، زمینهای قابل واگذاری بسیار فراوان است و - بحمداللّه - منابع فقهی ما هم غنی است و دست ما را برای انجام این خدمت عظیم باز می‌کند.

همین امروز صبح خبر بیانیه حضرت آیت‌اللّه‌العظمی آقای ]حسینعلی[منتظری را شنیدیم که باز است، علیرغم اینکه هنوز تکلیف این قانون معلوم نیست، شما آن بخش از خدماتی را که دستتان را باز گذاشته‌اند، انجام بدهید. من فقط یک چیز می‌توانم عرض کنم و آن اینکه، بدون شک در جمهوری اسلامی و جامعه اسلامی روزی خواهد رسید که تمام صاحبان حق به حقوقشان می‌رسند و متجاوزان به اموال بیت‌المال و حقوق ضعفا و کسانی که بدون حق ثروتی را انباشته کرده‌اند و یا دستشان را روی منابع طبیعی اسلامی گذاشته‌اند، این دست‌ها از منابع و امکانات کوتاه خواهد شد و ما منتظر آن روز هستیم. البته، ما از اول هم می‌دانستیم، شما هم باید بدانید، ضمن اینکه کار طولانی است، قرنها در ایران به طرف انحراف رفته‌اند و تازه چند سالی است که مسیر اصلاح شده و به طرف حق حرکت می‌کنیم. این مسیر طولانی است برخورد اسلام هم نمی‌تواند خشک و تر سوز باشد. برخورد قضاوت عادلانه است، برخورد رسیدگی است. اصل چهل و نهم در مجلس شورای اسلامی، الان در دست مطالعه است. ان‌شاءاللّه روزی قانون می‌شود و به دست مردم می‌رسد و اجرا خواهد شد.اصول فقهی خطابهای امام، خطابهای حیات بخش فقهای ما، نظرات بسیار کارگشا و راه‌گشای آیت‌اللّه منتظری، اینها همه جزو مستندات ما است که مطمئن هستیم بر اساس فقه اسلام و نظرات متخصصان و مسؤولان دلسوز و با تلاش شما وحمایت مردم و با استفاده از تریبونهای مقدس نماز جمعه و حمایت بی‌دریغ نمازگزاران و محرومان این کشور، بالاخره به آنجایی که اسلام برایمان معین کرده است، خواهیم رسید. با صراحت هم می‌گوئیم، آنجایی که اسلام چیزی را برایمان تعیین نکرده باشد، نمی‌خواهیم و ما اسلام و فقه و نظر ولایت فقیه را بر همه چیز مقدم می‌داریم. آنها معیار کار ما هستند.

من یقین دارم که مستضعفان و محرومان این مملکت، اگر اطلاع دارند که امام در موردی راضی نیست، حاضر نیستند اقدام بکنند و دست به آن بزنند، ولی حاضر هم نیستند که از این طرف با جوسازی‌ها و هیاهوها، حقوق قطعی و شرعی‌شان که همان امام قبول دارند و قرآن و اسلام و آسمان و خدا برایشان فرستاده، از دستشان برود و مورد تجاوز ستمگران و استثمارگران قرار بگیرد. من چون وقت نماز است، ترجیح می‌دهم که شما به نمازتان برسید. شما را به خدا می‌سپارم و وقت شما را بیشتر از این نمی‌گیرم. ان‌شاءاللّه که در سایه اسلام به همه خوبی‌ها خواهیم رسید.         

    والسلام علیکم و رحمه الله