سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع گروهی از پرسنل لشگر محمد رسوالله(ص)و تیپ مستقل سیدالشهدا(ع) پیرامون تحلیل حرکت رو به رشد رزمندگان اسلام

سخنرانی آقای هاشمی در جمع گروهی از پرسنل لشگر محمد رسوالله(ص)و تیپ مستقل سیدالشهدا(ع) پیرامون تحلیل حرکت رو به رشد رزمندگان اسلام

  • سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲

سخنرانی در جمع گروهی از پرسنل لشگر محمدرسوالله(ص) و تیپ مستقل سیدالشهداء(ع)×

 من خودم را در میان شما که میدان جنگ و بدنهای قطعه، قطعه شده و خونین دوستانتان را دیده‏اید و رنج گلوله‏ها و ترکش خمپاره‏ها را لمس کرده‏اید و بارها و بارها تا مرز شهادت پیش رفته‏اید و اینک داوطلبانه به جبهه‏ها می‏روید، بسیار کوچک می‏بینم و احساس حقارت می‏کنم.

 تصور من این است علیرغم اسم و رسمی که ما به خاطر فداکاریهای شما کسب کرده‏ایم چقدر کوچک هستیم، شما ثمرات انقلاب را که راه خدا و سعادت واقعی است از آن خود کرده‏اید. ممکن است زرق و برق انقلاب را دیگران پیدا کرده باشند، اما آنها ثمرات واقعی انقلاب نیست. لذا پیروزمند واقعی شما هستید. قلبتان محکم باشد، زیرا انقلاب بسیار استوار و پابرجاست و به سرعت به طرف اهدافش حرکت می‏کند. و این حماسه‏های جبهه‏ها و خونهایی که به زمین می‏ریزد، هدر نمی‏رود و لحظه لحظه مجاهدتهای شما به ریشه‏های درخت تنومند انقلاب منتقل می‏شود و آن را محکم می‏کند.

 حرکت توفنده شما نه تنها ایران، بلکه دنیا را تکان داده است و نه تنها برای این انقلاب، بلکه برای تمام انقلابهای دنیا پایه محکمی خواهد شد.

 هر روز زوائد انقلاب به دور ریخته می‏شود و جریانهای مختلف از انقلاب پاک می‏شود. تاکنون لیبرالیسم، سلطنت‏طلبها، سرمایه‏دارها، چپی‏ها و گروهکهای منحرف از چهره پاک انقلاب زدوده شده‏اند و اخیراً نیز برادران ما ضربات خود را به حزب خائن توده وارد آورده‏اند و هر لحظه این زوائد را می‏زدایند. در حالی که رزمندگان اسلام در جبهه‏ها با دشمن بزرگ می‏جنگند، برادران آنها در داخل، ریشه‏های عوامل فساد را می‏سوزانند.

 اگر وضعیت کنونی جبهه‏ها را نسبت به قبل مقایسه کنیم، سال گذشته قسمت عمده منطقه جنوب و تپه‏های استراتژیک در دست دشمن بود و در این مدت رزمندگان ما دشمن را به خاک خود و در برخی مناطق به نزدیکی مرز رانده‏اند و اکنون آنها عاجزانه می‏خواهند که رزمندگان ما دست از سرشان بردارند و این نشان می‏دهد که امروز رزمندگان ما قوی‏تر از گذشته هستند.

 اکنون ابتکار عمل در جبهه‏ها در دست نیروهای ماست و ما اگر بخواهیم مثل عراقیها بجنگیم و به هر قیمتی که شده فتح کنیم، کافیست که توپهایمان را به روی شهرهای عراق باز کنیم. آن وقت ببینید چه می‏شود و برای عراق چه می‏ماند و رژیم صدام عفلقی دیگر نخواهد توانست کمر راست کند. ولی ما هنوز این کار را مصلحت نمی‏دانیم. حتی نمی‏خواهیم آواره کردن مردم عراق را تحمل کنیم. اما معنای آن این نیست که تا ابد هم می‏خواهیم صبر کنیم و اگر مصلحت اسلام و منطقه بود، نشان می‏دادیم که می‏توانیم این کار را بکنیم و رزمندگان ما هم نشان داده‏اند که اگر بنا باشد وارد خاک عراق شوند، خواهند توانست و این از قدرت آنهاست. ولی ما این کار را نمی‏کنیم. زیرا جان رزمندگان ما عزیزتر از هر چیز است و سعی ما براین است که جنگ را در شرایطی تمام کنیم که شهدایمان کمتر باشد.

 در جنگ هدف شهادت نیست، بلکه پیروز شدن و شکست دشمن است. شما به این خاطر به جبهه‏ها می‏روید که با دشمن بجنگید و اسلام را پیروز کنید و حقتان را بگیرید، ولی در این راه ممکن است شهادت باشد و ما به این هم راضی هستیم. سرنوشت ما در هر صورت خوبست یا اسلام پیروز می‏شود یا در این راه شهید می‏شویم که برای ما باز هم خوبست و این منطق ماست.

 شما که به جبهه می‏روید، نباید خودتان را برای شهادت به آب و آتش بزنید، زیرا شهادت هدف اصلی جنگ نیست. بروید برای پیروز شدن و سالم برگشتن و در سایر جبهه‏ها مبارزه کنید زیرا جامعه به افرادی مثل شما که پولاد آبدیده هستید نیاز دارد.

 تصمیم گیرنده اصلی در جنگ ما هستیم. هیچکس در دنیا نمی‏تواند درباره جنگ تصمیم بگیرد و این ما هستیم که اگر مصلحت ببینیم می‏توانیم هرگونه عملیاتی را انجام دهیم و شرایطمان را القاء کنیم و اکنون راههای فراوانی برای ما باز و آینده هم بسیار روشن است. و امروز دنیا فهمیده است که اصل نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی ایران دروغ نبود و جنگ، جنگ تا پیروزی یک واقعیت است.

 اکنون موقعیت انقلاب و اسلام تثبیت شده است. دنیا به ما به عنوان یک کشور مستقل نگاه می‏کند و ملت ایران را ملتی می‏داند که برای انقلابشان روی پای خود ایستاده‏اند و به هر حال ما و شما آماده پذیرش سرنوشتی هستیم که سنتهای آفرینش و خواست خداوند برای ما تعیین کرده است.

    والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته