دیدارها
  • صفحه اصلی
  • دیدارها
  • دیدار مصطفی سیریچ رئیس العلمای بوسنی و هرتسه‌گوین با آیت الله هاشمی رفسنجانی

دیدار مصطفی سیریچ رئیس العلمای بوسنی و هرتسه‌گوین با آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸

آقای مصطفی سیریچ رئیس العلمای بوسنی و هرتسه‌گوین صبح امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار بالکان را دروازه ورود اسلام به جهان غرب عنوان کرد و گفت: برخی کشورهای اروپایی نسبت به این موضوع حساسیت خاصی دارند و می‌خواهند مسلمانان در این منطقه نیرومند نباشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ تأکید کرد: اسلام از طریق عقل و منطق راه خود را به قلوب و فطرت پاک انسانها باز می‌کند و دشمنان به هر میزان قوی باشند اسلام از آنها پرقدرت‌تر است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اعجاز قرآن؛ تصریح کرد: به هرمقدار که بشر پیشرفت کند مردم آگاه‌تر می‌شوند؛ قدرت قرآن برای ایجاد تعامل و نفوذ بیشتر خواهد شد و نشانه‌های آن را اکنون شاهد هستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جهاد مردم بوسنی و هرتسه‌گوین جهت استقلال؛ گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم بوسنی و هرتسه‌گوین بوده و ما امیدوار بودیم پس از جنگ بتوانیم در بازسازی این کشور نقش ایفا کنیم.

ایشان با اشاره به مشترکات دینی دو کشور اظهار امیدواری کرد همکاریهای فرهنگی ایران و بوسنی و هرتسه گوین افزایش یابد.

آقای مصطفی سیریچ نیز با اشاره به رشد و گسترش اسلام در منطقه بالکان و بوسنی و هرتسه گوین؛ جمهوری اسلامی ایران را دوست خوبی برای مردم این کشور عنوان و برگسترش همکاریهای مذهبی و دینی دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار آقای مصطفی سیریچ رئیس العلمای بوسنی و هرتسه‌گوین با اشاره به سفر به جمهوری اسلامی ایران و آرزوی دیدار با مسئولان کشورمان بویژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: دیدار با بزرگان انقلاب اسلامی بویژه حضرت‌عالی برای بنده و همراهانم توفیق بزرگی است و امیدواریم در زمانی مناسب میزبان حضرت‌عالی در کشورمان باشیم.

تصاویر ضمیمه