خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

آغاز احداث بزرگ راه تهران شمال که حتی هاشمی بولدزر را رانده است.

  • تهران
  • دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۷۵

 

دوشنبه 19 آذر 1375 //27 رجب 1417 // 9 دسامبر 1996

 

برای مراسم عید به دفتر رهبری رفتیم. ابتدا من تبریک گفتم. سپس آیت‌الله خامنه‌ای صحبت مفصلی نمودند. به دفترم رفتم. به پاسداران و دفتری‌ها عیدی دادم: به هر نفر هزار تومان. سپس برای شروع کار اجرایی بزرگراه تهران شمال، بالای دهکده المپیک [واقع در شمال‌غرب تهران] رفتیم. مردم محل در دو نقطه جمع شده بودند. به گرمی استقبال کردند و گوسفندهای زیادی قربانی نمودند.

در جلسه توجیهی، [آقای اکبر تُرکان]، وزیر راه [و ترابری] و آقای [محسن] رفیق‌دوست، [رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان] صحبت کردند. سپس من بعد از توجیه روی ماکت منطقه، صحبت کردم.[1] 121 کیلومتر اتوبان با 27 کیلومتر تونل دوطرفه، جمعاً 54 کیلومتر تونل و تعداد زیادی پل است. بنیاد با سرمایه خودش، طرح را اجرا می‌کند و از دولت زمین موات در دو طرف راه برای شهرک‌سازی و نیز عوارض اتومبیل‌ها را در چند سال با احتساب هزینه و سود پول می‌گیرد.

سپس با انفجاری کار را شروع کردیم. سوار بولدوز شدم و مقداری راندم. همزمان از طرف مازندران، در مرزن‌آباد هم کار شروع شد. تلفنی با استاندار [مازندران] که جمع زیادی از مردم و علما و مسئولان در مراسم بودند، صحبت کردم و اجازه شروع کار دادم و گفتم، پنج سال دیگر از همین جاده به مازندران خواهیم آمد؛ ان‌شاءالله.

به خانه آمدیم. بچه‌ها جمع بودند. عصر و شب، وقتم صرف اصلاح اسناد کتاب خاطرات قبل از انقلابم شد.

 

[1] - رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های 1375»، دفتر نشر معارف انقلاب، 1397.

تصاویر ضمیمه