خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی / سال ۱۳۷۵/ کتاب سردار سازندگی

آقای لاریجانی، ، تلفنی، گزارش افکارسنجی را داد که نشان می‌دهد، حزب کارگزاران از جامعه روحانیت مبارز ، علیرغم این همه تبلیغات صداوسیما و مایه گذاشتن از رهبری و قوه قضاییه، جلوترند.

  • تهران
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۷۵

سه‌شنبه 28 فروردین 1375 | 27 ذیقعده 1416 16 آوریل 1996

 

اول وقت، آقای ولایتی، [وزیر امورخارجه]، برای سفر به پاکستان و ترکیه، تلفنی کسب‌نظر کرد. گفتم براساس توافق با آقای حافظ اسد، نماینده من برای مذاکره برود. به دفترم رفتم. ساعت ده و نیم، عقد ازدواج یکی از کارکنان دفتر را بستم.

[آقای والتر اوفوناگرو]، وزیر فرهنگ و اطلاعات نیجریه آمد. نامه رئیس دولت را آورد و در مورد همکاری‌ها صحبت شد. از زورگویی‌ها و بی‌انصافی غربی‌ها در روابط گفت. [آقای عمار المخلوفی، وزیر نفت الجزایر و] رئیس [دوره‌ای] کنفرانس اوپک و [آقای لقمان]، دبیرکل اوپک آمدند. از نیجریه و الجزایر هستند. در مورد لزوم مراعات سهمیه‌ها و آمادگی برای فرض آمدن عراق به بازار و قانع کردن صادرکنندگان نفت غیراوپک برای عدم سوءاستفاده از فداکاری‌های اوپک مذاکره کردیم.

آقای [اسماعیل] داودی [شمسی]، نماینده میبد و اردکان آمد. از اقدام شورای نگهبان در ابطال چند صندوق در میبد شکایت دارد که منجر به انتخاب رقیب ایشان و حذف او شده است. دکتر [حسن] حبیبی، [معاون اول رئیس‌جمهور و عضو شورای نگهبان] آمد. اساس‌نامه موزه قرآن را آورد. در مورد انتخابات و عملکرد نادرست بعضی از اعضای شورای نگهبان گفت و برای قیمت زمین فرهنگستان‌ها استمداد کرد.

عصر آقای [کمال] خرازی، [نماینده دائم ایران در مقر سازمان ملل] آمد و مذاکراتش را با یکی از سناتورهای آمریکایی، در خصوص تلاش برای جلوگیری از تشنج بیشتر در روابط گفت. قبلاً از رهبری اجازه گرفته بود که از طریق نمایندگان مجلس آمریکا، لابی نماید و برای تبلیغات و روشنگری کمک بگیرد.

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم. با گزارش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مورد اقدامات فرهنگی و دربارة تقویت دانشگاه بین‌المللی [امام خمینی قزوین] تصمیم‌گیری کردیم.

آقای [علی] لاریجانی، [رئیس سازمان صداوسیما]، تلفنی، گزارش افکارسنجی را داد که نشان می‌دهد، [حزب] کارگزاران از [جامعه] روحانیت مبارز [تهران]، علیرغم این همه تبلیغات صداوسیما و مایه گذاشتن از رهبری و قوه قضاییه، جلوترند. افکارسنجی نهاد [ریاست‌جمهوری] هم شبیه به همین است.