خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1372؛ کتاب صلابت سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1372؛ کتاب صلابت سازندگی

  • دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۷۲

دوشنبه 20 اردیبهشت 1372   | 17 ذیقعده 1413 10 می 1993

 

[آقای عمر مصطفی المنتصر]، وزیر امور خارجه لیبی آمد. در مذاکره بر مواضع انقلابی‌شان تأکید داشت، ولی از تحریم‌های اعمال شده و آینده نامعلوم ناراحت‌اند. صحبت‌های من هم دوستانه و در تأیید بود. پیشنهاد داشت که در جمع سه کشور ایران، سوریه و لیبی، تلاش شود سوریه را از موضع سازش با اسراییل منصرف کنیم.

آقای [غلامرضا] فروزش، [وزیر جهاد سازندگی] آمد و برای تسریع در کار بانک مرکزی برای خریدهای خارجی‌ها استمداد کرد. به دکتر [محمدحسین] عادلی تلفنی تأکید کردم.

آقای [محمد] سعیدی‌کیا، [وزیر راه و ترابری] آمد. گزارش کار داد و برای اعتبارات بیشتر استمداد کرد. محسن آمد و گزارش مذاکره با آقای [اصغر] ابراهیمی، [مدیرعامل شرکت متروی تهران] در مورد خرید واگن‌های مترو را داد. آقای ابراهیمی هم آمد و گزارش کامل پیشرفت کار مترو را داد. نقطه مورد انتقاد محسن را در گزارش به‌گونه‌ای گفت که انتقاد محسن وارد نیست.

عصر آقایان نوربخش و عادلی آمدند. در مورد اقدامات برای سرعت گزارش کار توضیحات دادند و خواستند که فشارهای مصرف‌کنندگان ارز را متعادل کنیم. از برخوردهای آقای [هادی] نژادحسینیان انتقاد داشتند. عصر شورای اقتصاد جلسه داشت. سیاست‌های بخش کشاورزی و آب را تصویب کردیم.