خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1372؛ کتاب صلابت سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال 1372؛ کتاب صلابت سازندگی

  • دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۷۲

دوشنبه 6 اردیبهشت 1372   |3 ذیقعده 1413 26 آوریل 1993

 

در گزارش‌ها پیروزی نسبی یلتسین در رفراندوم روسیه مورد توجه است. تا ساعت ده صبح کارها را انجام دادم. مطابق معمول، ملاقات‌ها همه از نمایندگان مجلس بودند.

[آقای خداکرم جلالی]، نماینده فیروزآباد آمد. برای منطقه خود استمداد کرد و برای ارزان‌تر کردن قیمت کود و سم اصرار ورزید؛ گفتم تصمیم دولت همین است که ارزان کنند. [آقای گل محمد الیاسی]، نماینده ورزقان آمد. برای آسفالت جاده و کارخانه آسفالت و کارخانه نئوپان و استفاده معدن مس سونگون از نیروهای کار ورزقان استمداد کرد.

 [آقای سید محمد حسینی]، نماینده تربت‌جام آمد. مسائل مهم اقتصادی در سطح ملی و نیازهای تربت جام را گفت؛ به نظرم مطلع و منطقی آمد. اعضای مجمع نمایندگان استان فارس به همراه استاندار آمدند. از مدیرکل اطلاعات شکایت داشتند و برای امور عمرانی استان، پیشنهادهای بلندپروازانه‌ای ارائه دادند.

به آقای [علی] فلاحیان، [وزیر اطلاعات] گفتم مسأله اخلالگران در سیاست ارزی را پیگیری کنند. عصر شورای اقتصاد جلسه داشت. تخفیف زیادی در قیمت کود و سم دادیم. با ده‌ها میلیارد تومان سوبسید [=یارانه]، سیاست‌های برنامه دوم در بخش مخابرات و حمل و نقل را تصویب کردیم.

 تا ساعت هفت بعد از ظهر کارها انجام شد و به خانه آمدم.