خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1372/ کتاب «صلابت سازندگی»

  • دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۷۲

دوشنبه 15 آذر 1372 | 21 جمادی الثانی 1414 6 دسامبر 1993

 

[آقایان اترک طیار و عبدالله ثانی سعیدی]، نمایندگان گنبد و مینودشت آمدند. خواستار به‌کارگیری نیروهای بومی و اهل‌سنت در ادارات شدند و برای توسعه منطقه استمداد کردند. گزارش پیشرفت و وضع صنعت و کشاورزی را دادند و خواستار رفتن به شهرستان در سفر مازندران شدند. نماینده، امام جمعه و فرماندار صومعه‌سرا آمدند. برای سفر به آنجا اصرار داشتند و برای امور فرهنگی و عمرانی کمک خواستند.

آقای [محمدرضا] باهنر، [نماینده تهران] آمد. دربارة برنامه پنج‌ساله دوم و بودجه سال 1373 صحبت شد. نظر مجلس را بر لزوم اختصاص وقت بیشتر برای بررسی برنامه و آمادگی مجلس، برای تصویب بودجه سال 1373 به عنوان متمم برنامه اول را گفت. [آقای یحیی محمدزاده]، استاندار ایلام آمد. گزارش بازسازی و عمران استان و توسعه کشاورزی و طرح‌ها را داد و برای اقدامات جدید اجازه خواست.

 عصر در جلسه هیأت دولت، بودجه سال 1373 و همچنین تعیین تعرفه جدید برای کالاهای وارداتی غیرضرور در دستور بود. شب تا ساعت هشت‌ونیم کارها را انجام دادم و به خانه آمدم.

در جلسه هیأت دولت، در مورد اصرار خانم [بی‌نظیر] بوتو در خصوص استقبال من از او در فرودگاه، به دلیل حیثیتی آنها در مقابل هند که از نخست‌وزیرش استقبال شده بود، صحبت شد. با توجه به اینکه پذیرفته با چادر ایرانی وارد شود، قرار شد بپذیریم.