خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

  • یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۶۴

یکشنبه 28 مهر 1364   5 صفر 1406   20 OCTOBER 1985

    ساعت هفت صبح به مجلس رسیدم و تا ساعت هشت کار کردم. در جلسه مجلس مراجعات نمایندگان بیشتر درباره اعضای کابینه بود. هر گروهی بر اعضای مورد نظر خط خودشان اصرار می‏کردند. فوت پدر آقای یزدی [نایب رئیس مجلس] و مادر آقای [محمد علی]موحدی کرمانی را تسلیت گفتم.

    [آقای عابد جعفری] وزیر بازرگانی لایحه تأمین و توزیع کالا را که با نظرات شورای نگهبان از خاصیت افتاده بود، در لحظات آخر پس گرفت. این لایحه خیلی وقت مجلس را بی‏نتیجه گرفت. یک ماده از لایحه مطبوعات تصویب شد. ظهر آقای تولائی آمد و گزارش وضع صدور نفت و کارهای جدید برای نصب اسکله‏های اس.بی.ام را داد و از احتمال حذف آقای [محمد]غرضی از وزارت نفت اظهار نگرانی کرد.

    آقای ناظم‏زاده رئیس اداره قوانین مجلس - که بازنشسته شده - برای خداحافظی آمد. عصر گروهی از نمایندگان برای مخالفت با آقای نیلی و مرندی آمدند. نخست‏وزیر اطلاع داد که رئیس‏جمهور فقط 12 نفر از وزرای پیشنهادی را پذیرفته است.

    اعضای شورای مدیریت روزنامه جدید التأسیس ابرار آمدند و درباره خط مشی و نیازهای روزنامه مذاکره کردیم. جمعی از اعضای کمیسیون برنامه پنج ساله آمدند و گزارشی از وضع درآمدها و هزینه‏ها دادند. قرار شد فردا جلسه داشته باشیم. اعضای ستادهای برگزاری نمازجمعه استان تهران آمدند. برای آنها صحبت کردم. شب به خانه آمدم.