خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1363 – کتاب به سوی سرنوشت

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1363 – کتاب به سوی سرنوشت

  • یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۶۳

 یکشنبه 2 اردیبهشت 1363

    قبل از آغاز جلسه علنی مجلس، آقای حسن روحانی آمد و راجع به جبهه با ایشان صحبت کردم. در جلسه علنی، بحث درباره لایحه بازرگانی خارجی تمام شد. بعد از اعلام تنفس به دفترم رفتم.

    ظهر، آقایان [علی] حمزه‏ای، نماینده اسدآباد، [محمدتقی] آل‏سیدغفور، نماینده شوشتر و [مجید]انصاری، نماینده زرند کرمان - که در انتخابات شکست خورده‏اند - آمدند و از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشتند. [حجت‏الاسلام ناطقی] امام جمعه تالش هم با همراهان آمد. او درباره رفتار امام جمعه اهل سنت تالش و دخالت وی در انتخابات مجلس، گله داشت و فرمانده سپاه آن شهر، کیفیت برخورد قاطع با تروریست‏های [پناه گرفته در] جنگل را تعریف کرد.

    عصر، شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی جلسه داشت. بیشتر درباره انتخابات و علل عدم موفقیت کامل حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز تهران بحث بود. درباره ائتلاف با جامعه روحانیت مبارز تهران در مرحله دوم، بحث و تصویب شد. در این جلسه، من از یک بعدی شدن حزب انتقاد کردم.

    شب، جلسه شورای داوری حزب داشتیم. بیشتر بحث‏ها در همین رابطه بود. آخر شب به خانه آمدم. آقای علی داودی، نامه‏ای از دکتر چهرازی برای راه‏اندازی بیمارستانی که در شمال ساخته است، آورده بود.