خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1363- کتاب به سوی سرنوشت

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1363- کتاب به سوی سرنوشت

گلایه هادی خامنه ای از واعظ طبسی و هاشمی

  • شنبه ۴ فروردین ۱۳۶۳

    تمام امروز را در منزل بودم و مطالعه بیشتر وقتم را پر کرد. قدم زدن در حیاط خانه و انجام بعضی از کارها با تلفن هم داشتم. ناهار را طبق معمول از دفتر امام آوردند. عصر و شب هم تلویزیون تماشا کردم. برنامه‏های سرگرمی نوروز، در مجموع نسبتاً خوب بود؛ هنرمندان دوران طاغوت، کم‏کم با انقلاب خو می‏گیرند.

    آقای [محسن]رضائی از جبهه اطلاع داد که امروز هم دشمن، بمب شیمیائی به کار برده است. می‏خواست که آستان قدس [رضوی] برای کارهایشان، چند خانه در هویزه در اختیار آنها بگذارد. از طرف نمایندگان و وزارت کشور هم، درباره حوزه‏هائی که بیش از تعداد مورد نیاز، نامزد ندارد، تلفن‏های مکرر شد. گفتم ظاهر قانون، جواز انجام انتخابات است. از اول شب، باران شروع به باریدن کرد. گزارش‏های تلکس‏ها را آوردند؛ مطلب مهمی نداشت.

    فائزه، آخر شب، تلفنی اطلاع داد که فردا با حمید به رفسنجان خواهند رفت. گفتم در آنجا اگر لازم دیدید، از شهربانی و یا سپاه بخواهید که برایتان محافظ بگمارند. آقای هادی خامنه‏ای هم تلفن کرد؛ از حزب [جمهوری اسلامی] مشهد، آقای [عباس واعظ]طبسی [تولیت آستان قدس رضوی]، برادرش رئیس جمهور و کمی هم از من، گله داشت که در انتخابات از ایشان حمایت نکرده‏اند.