خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1362/ کتاب «آرامش و چالش»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1362/ کتاب «آرامش و چالش»

گزارش محتشمی‌پور به هاشمی از سوریه *** گلایه از حاکم شرع مشکین‌شهر به هاشمی

  • چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۶۲

    تا ساعت هفت صبح، مطالعه می‏کردم. آقای [علی اکبر]محتشمی سفیرمان در سوریه و مسئول سپاه و آقای سید عباس، عضو شورای مسئول امور لبنان آمدند. گزارشی از وضع آنجا دادند و از اینکه سپاه در لبنان، بیشتر از طریق حزب‏الدعوه - آقایان صبحی و کورانی - عمل می‏کند، چاره‏جویی می‏کردند.

    [سرهنگ صمیمی]رئیس شهربانی آمد و از کمبود پرسنل و نیاز شهرهای توسعه یافته، به توسعه شهربانی و تمایل پرسنل شهربانی مرکز برای انتقال به شهرستانها و کمبود وسائل گفت. پیشنهادی در مورد سیاست استخدام جدید دادم.

    در دفتر آقای رئیس جمهوری، جلسه سران سه قوه، برای رسیدگی به اختلاف شورای سرپرستی و مدیرعامل صداوسیما به دستور امام داشتیم. آقای [حسن]روحانی، تاریخچه اختلافات و نقاط ضعف کار مدیرعامل را گفت و مدیرعامل دفاع کرد؛ بقیه بحث به جلسه بعد موکول شد. ساعت ده صبح با وزیر نفت، در دفترم ملاقات داشتم؛ گزارشی از اوپک داد و خبرداد، برنامه‏ای برای مهار چاه نشت کرده نوروز دارند که به زودی، اجرا خواهد شد. دکتر[محمدتقی]بانکی [رئیس سازمان برنامه و بودجه] و معاونانش آمدند و توضیحی درباره برنامه پنج ساله دادند و شیوه‏ای برای کیفیت بررسی در مجلس، پیشنهاد کردند. آقای کروبی [رئیس بنیاد شهید] با هیأت تحریریه مجله شاهد، ارگان بنیاد شهید آمدند. گزارشی از کارشان دادند و گفتند این مجله صدهزار نسخه تیراژ دارد؛ برای آنها مفصلاً صحبت کردم.

    بالاخره، جلسه شورای اقتصاد، برای توزیع عادلانه کالا داشتیم. در این جلسه نرخ بعضی از کالاها مشخص شد. اول شب با مهندس [میرحسین]موسوی [نخست وزیر] و آقای رئیس جمهور بحثی درباره ترمیم کابینه داشتیم. ظهر هم آقای [احمد]همتی نماینده و امام جمعه مشکین‏شهر آمدند و از حاکم شرع‏شان گله داشتند. آقای [حسین]بازقندی نماینده ازنا آمد و از امام جمعه درود شکایت داشت. شب در مجلس ماندم؛ فیلمی از جبهه مشاهده کردم. وضع در شمال و مرکز و جنوب جبهه، خوب است.