خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1362 / کتاب «آرامش و چالش»

خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1362 / کتاب «آرامش و چالش»

بررسی کنترل گسترش تهران در مجلس *** جلو افتادن عراقی‌ها در تبلیغات والفجر۳!

  • شنبه ۸ مرداد ۱۳۶۲

    تا ساعت سه بعدازظهر، در خانه بودم و مطالعه و استراحت داشتم. دیشب، قفسه سینه‏ام، درد داشت، کمی خوابیدم. از دفترم اطلاع دادند، عملیات والفجر 3 در مهران آغاز شده و نسبتاً موفق بوده است. لشکرهای نصر و ... به هدفها رسیده‏اند و لشکر ثارالله به مشکل برخورد کرده است.

    چند تپه و سه پاسگاه در خاک عراق تصرف شده و حدود صد اسیر به پشت جبهه تخلیه کرده‏ایم. تبلیغاتش را هنوز شروع نکرده‏اند. احمدآقا هم تلفنی، راجع به جبهه و صداوسیما صحبت کرد؛ مریض است.

    عصر به مجلس رفتم. با حضور نمایندگان تهران و وزراء و مسئولان اجرایی مربوط به تهران، جلسه‏ای برای بحث بر سر کنترل گسترش تهران داشتیم. نخست وزیری هم از مدتی پیش، در این خصوص جلسه داشته و کار کرده است. قرار شد، دو جلسه با هم باشد. کلاً نظر بر این است که محدودیتهای جدی، برای مهاجرت به تهران، درست شود. سپس در دفتر رئیس جمهور، جلسه کنترل قیمتها و توزیع عادلانه کالا برقرار شد که درباره مجازاتها و کنترل قضایی، صحبت شد و گزارشهایی از تعقیب تصمیمات متخذه، شنیدیم. مغرب به دفترم آمدم؛ برای تعقیب اخبار جنگ و نتایج عملیات والفجرهای 2 و3 . از ساعت هفت، تبلیغات [عملیات] والفجر 3 شروع شد. عراقیها در تبلیغ جلو افتاده‏اند و مدعی سرکوب حمله ما شده‏اند. شب در مجلس ماندم و کارهای دفتری را انجام دادم.