خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1362 – کتاب آرامش و چالش

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1362 – کتاب آرامش و چالش

  • چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۶۲

 چهارشنبه 27 مهر 1362

    بعد از نماز به مجلس رفتم. کارهای اداری را انجام دادم و گزارشها را خواندم. تمام وقت جلسه علنی، صرف طرح شوراهای اسلامی کار شد. در تنفس به مراجعات نمایندگان پرداختم. معمولاً قبل از جلسه و در حین کار جلسه و در تنفس، نمایندگان، کارهای شخصی یا اجتماعی و یا شکایات و پیشنهادهای خود را با من در میان می‏گذارند.

    ظهر، جمعی از نمایندگان با آقای کروبی برای علاج مشکل معلولان انقلاب آمدند که اخیراً علیه آقای کروبی و بنیاد شهید سر به اعتراض شدید برداشته‏اند و آقای کروبی سپاه را محرک می‏داند. چاره‏جویی می‏کردند. سه نفر از نمایندگان را اعزام کردیم که با جانبازان مذاکره کنند و راه حل پیشنهاد نمایند. آقای آل احمد از دادستانی آمد و مدعی بود که شخص فاسدی به نام عبداللهی خود را به من و آقای منتظری منتسب می‏کند. گفتم رسیدگی کنند.

    عصر [جلسه] هیأت رئیسه [مجلس] داشتیم و شب با آقایان رئیس جمهور و احمدآقا، مهمان آقای [موسوی] اردبیلی بودیم. درباره جنگ و صلح و گرانی و طرح برنج و چیزهای دیگر مذاکره کردیم. آقای [موسوی]اردبیلی از کشف باند بزرگی که اجناس را از وزارت بازرگانی می‏ربود و گران در بازار می‏فروخت، خبر داد و گفت که در منازل آنها اشیای بسیارگران‏بهای رژیم سابق هم - که لابد از جایی دزدیده‏اند - یافت شده است. آقای [کمال]خرازی آمد و راجع به محور تبلیغات عملیات والفجر 4 مشورت کرد. امشب قرار است حمله آغاز شود. برای رزمندگان و پیروزی آنها دعا کردم و ساعت دوازده شب خوابیدم.