خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

  • پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۷

 

پنجشنبه 29 اردیبهشت   |     3 شوال 1408                     19 می 1988

 

ساعت هفت صبح به مجلس رسیدم. خیال می‌کردم هفت ونیم جلسه شروع می‌شود. به پارلمان رفتم، معلوم شد ساعت هشت جلسه داریم. مقداری با نمایندگان مذاکره داشتم که بیشتر درباره علل رأی نیاوردن اکثریت وکلای این دوره و کم شدن تعداد روحانیون بود که گفته شد توصیه آیت‌الله منتظری در خصوص کم شدن روحانیون مؤثر بوده و توجیه‌های حضرت امام در معیارهای نمایندگان و کمبودها و مشکلات ناشی از جنگ در نوخواهی مردم تأثیر داشته است.

قبل از دستور از عملیات بیت‌المقدس 6 تعریف کردم. تا آخر در جلسه ماندم و تنفس ندادم. دو مورد دوفوریتی داشتیم که مشکلات بانک‌ها و امور اداری قوه قضائیه را رفع می‌کرد و لازم بود باشم.

ظهر در دفترم با [سرهنگ محمد حسین جلالی] وزیر دفاع ملاقات داشتم. برای پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌های ارتش پول می‌خواست و اجازه خرید بیشتر. عصر با خانواده آجرلو که دو شهید داده‌اند، ملاقات کردم. هدیه‌ای به همسران و مادر دو شهید دادم.

جمعی از مسئولان تبلیغات اعزام نیروی سپاه آمدند. برای آنها صحبت نمودم و بر وجود نیروی داوطلب در همه فصول در جبهه‌ها  تأکید کردم.

آقای [علیرضا] افشار اطلاع داد که موشک زمین به زمین سپاه با برد 130 کیلومتر، آزمایش زمینی موفق شده و آقای [اکبر] ترکان [رئیس سازمان صنایع دفاع] خبر داد که موشک با برد 150 کیلومتر را سوخت زده‌اند و برای آزمایش برده‌اند. آقای محسن رضائی اطلاع داد که امروز و دیروز دو کشتی نفتی عربستان تیر غیب خورده‌اند که این شکستی برای آمریکا است که اعلان کرده از کشتی‌های بی طرف حمایت می‌کند؛ باید منتظر عواقب آن بود. ساعت نه شب به خانه آمدم.