خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۱ / کتاب « پس از بحران»

استقبال مردم بنگلور از هاشمی

• جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۶۱

صبح کارها انجام شد و با هواپیما به‌طرف بمبئی رفتیم. دو ساعت پرواز بود، در فرودگاه بمبئی علاوه بر رئیس مجلس و مسئولان بمبئی دانشجویان مسلمان و جمعی از مردم به استقبال آمده بودند. مطالبی گفتند و من هم کمی صحبت کردم. به هتل رفتیم و بعد از کمی استراحت به نماز جمعه در مسجد شیعه رفتیم. من سخنرانی کردم و آقای حامد دامنی نماینده ایرانشهر به اردو ترجمه کرد.

ناهار را در هتل مهمان مجلس ایالتی بمبئی بودیم، رئیس مجلس و یک وزیر که در فرودگاه هم بود، در مهمانی بودند. مصاحبه مطبوعاتی انجام دادیم.

. از فرودگاه به‌طرف بنگلور حرکت کردیم و اول شب به آنجا رسیدیم. رئیس مجلس ایالتی و... همراه با جمع زیادی به استقبال آمده بودند؛ اما پلیس که مسئول امنیت ما بود اجازه نداد که با مردم صحبت کنم و مستقیماً به سالنی که دانشجویان آماده کرده بودند، رفتیم. مجلس باشکوهی بود و یک ساعت صحبت کردم. احساسات پرشوری در حمایت از انقلاب ما ابراز کردند. دانشجویان اسلامی ایران و عراق برنامه اجرا کردند.

شام قرار بود که مهمان دانشجویان و علما باشیم؛ ولی دو مجلس ایالتی تقاضا کردند، به آن‌ها واگذار شود و درنتیجه با حضور رؤسای دو مجلس مهمان مجلس در هتل بودیم.