بازدید
  • صفحه اصلی
  • بازدید
  • بازدید هاشمی رفسنجانی از مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

بازدید هاشمی رفسنجانی از مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی

  • ساختمان صداو سیما
  • جمعه ۲۷ آبان ۱۳۸۴

آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفر به شهر ری و شرکت در چند برنامه و مراسم فرهنگی و دینی،  از مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی بازدید کردند.

در این بازدید که آیت الله ری شهری و معاونین مراکز فرهنگی آستان عبدالعظیم حسنی و جمعی از مردم حضور داشتند، آیت الله هاشمی در جریان امکانات و لوازم مرکز نجوم و آسمان نما قرار گرفتند.

در این بازدید که جمعی از مسئولین از مجموعه های خانه علم و آسمان نما و همچنین مرکز آموزش نجوم و معرفی علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام بازدید کردند و از نزدیک با فعالیتهای علمی و آموزشی این مجموعه ها آشنا شدند.

_مرکز آموزش نجوم و معرفی علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام ،فعالیت آموزشی خود را به صورت رسمی از سال1379،و با ارائه دوره هایی ویژه دانشجویان دانشکده علوم و حدیث( دانشگاه قرآن و حدیث ،پردیس تهران)و حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع)آغاز نمود و از سال 1380 دوره های مختلف:

(نجوم مقدماتی-نجوم کروی- نجوم محاسباتی-عکاسی نجومی-طراحی و ساخت سیستم های خورشیدی-مدل سازی ستارگان - اختر شناسی- نجوم رادیویی- نجوم کودکان و.....) را زیر نظر استادان مطرح کشور ،برای عموم علاقه مندان ائم از دانش آموزان- دانشجویان-دانش پژوهان -طلاب ،به تفکیک آقایان و بانوان برگزار نموده است.

_گفتنی است:پس از هر دوره آموزشی به شرکت کنندگان گواهی اعطاء میگردد.

_لازم به ذکر است: علاقه مندان علاوه بر مباحث، با وسایل مورد نیاز از قبیل:gps-افلاک نما- دوربین های مخصوص رصد- تلسکوپ و..... آشنا میشوند.

  _فعالیتهای رصدی و سمینارهای نجومی

- دانش‌آموختگان ‌در مرکز، علاوه ‌بر شرکت در دوره های تئوری ، درس های عملی ستاره شناسی را نیز در برنامه های رصد شبانه و یا شرکت در گروه های رؤیت هلال ماه فرا می گیرند.

- در هر فصل و به مناسبت های گوناگون سمینارها و همایش های  نجومی با حضور کارشناسان و اساتید کشور ، پیرامون علوم ستاره شناسی و اتفاقات نجومی برگزار می شود که تا به حال یکصدو سیزده نشست علمی ـ تخصصی در مرکز نجوم  برگزار گردیده است.

- برگزاری 30 دوره آموزشی با عناوین مختلف برای علاقه مندان درباره علوم نجوم و انجام  دهها پروژه تحقیقاتی در زمینه تقویم ، اوقات شرعی ، انرژی خورشیدی .روئیت هلال-........

- انجام سه پروژه تحقیقاتی درباره تقویم . از دیگر فعالییتهای مختلف مرکز نجوم می باشد.

تصاویر ضمیمه