مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی فسنجانی بعد از بازدید از نمایشگاه آستان قدس رضوی

مصاحبه آیت ا... هاشمی فسنجانی بعد از بازدید از نمایشگاه آستان قدس رضوی

  • نمایشگاه آستان قدس رضوی
  • جمعه ۱۸ آبان ۱۳۸۰

 

È جناب آقای هاشمی، امروز از چهاردهمین نمایشگاه آستان قدس رضوی بازدید کردید، ارزیابی جناب‌عالی از این نمایشگاه و نوع فعالیتهای آستان قدس رضوی چیست؟

É بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم، با علاقه‌ای که به مجموعه آستان قدس دارم، معمولا چیزهایی را که متعلق به امام رضا(ع) است، در سفرهایی که به مشهد می‌آیم، بازدید می‌کنم.

مایل هستم بدانم کارهای جدید چیست. به این نمایشگاهها که می‌آیم، برایم معلوم می‌شود که چه مقدار پیشرفت بوده است. امروز هم وقتی بازدید کردم، به نظرم مثل یک موجود زنده، جوان و در دوره رشد آمد که کارهای آن پیش می‌رود. در همین فاصله یک سال که من نمایشگاه گذشته را با امروز مقایسه می‌کنم، تقریبآ در همه بخشهای فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، تحقیقی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی چیزهای تازه‌ای به چشم می‌خورد.

خوشبختانه مجموعه کارکنان آستان قدس با تلاشی که می‌کنند، باعث رونق این بخشها می‌شوند و شخص آیت‌الله طبسی اشراف خوبی دارند و تقریبآ از جزییات مطلع هستند. من در ملاقاتهایم از ایشان شنیده بودم. ولی امروز شخصآ دیدم. ان‌شاءالله بتوانیم در آینده نزدیک شاهد تکمیل همه ابنیه اطراف حرم مطهر باشیم که زوّار و مردم مشهد با چشم خودشان پیشرفتها را بهتر ببینند.

È برای شما چه بخشی بیشتر قابل توجه بود؟ و چه توصیه‌ای برای توسعه این فعالیتها دارید؟

توجّه مساوی به همه مسایل

فرهنگی، تحقیقاتی، صنعتی،

کشاوری و مدیریتی

Éبرای من زیاد تفاوت ندارد. من از جهت روحیه اصلی خودم که طلبگی است، به بخشهای فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی توجه دارم. ولی به خاطر دوره مدیریتی به مسایل زندگی و صنعت، کشاورزی و مدیریت کشور علاقه‌مند هستم که همه در این مجموعه بودند. هر یک از جهتی برای من جاذبه دارند.

Èخیلی متشکر.