پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به نشست بزرگ پژوهشگران

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به نشست بزرگ پژوهشگران

  • پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۷۶

بسم‌الله الرحمن الرحیم

گردهمایی بیش از یک هزار محقق حوزوی و دانشگاهی به همت شورای مرکزی جامعه اسلامی پژوهشگران موجب خرسندی است.

تمدن، جز با علم و دانش پا نمی‌گیرد و بدون تحقیق علم و دانش وجود ندارد و جامعهٔ دانشمند نیز جز با اخلاق به کمال نمی‌رسد.

مشارکت فعال‌تر اندیشمندان در نقد و بررسی سازنده نهادهای علمی و کمک به ساختار مبتنی بر پژوهش از نیازهای جدی امروز ما است و استمرار حرکت رشد و توسعهٔ کشور نیازمند به حضور متعهدانهٔ همه گروه‌ها و تشکل‌ها و استفاده صحیح از نیروها در جایگاه واقعی خویش است.

یکی از بارزترین وجوه تمایز و برتری انسان، توانائی وی در انتقال تجارب و یافته‌های خود به نسل‌های دیگر است و به مدد همین کرامت خاص الهی است که انسان می‌تواند شجره دانش و فرهنگ خود را رشد دهد.

اقوام بشری هر یک به فراخور گذشته و حال خود سهمی در پروراندن میراث عظیم تمدن، فرهنگ و علم بشری داشته و دارند و خوشبختانه سهم پژوهشگران شریف و مسلمان ایران، از درخشندگی خاصی برخوردار است.

شما علما و دانش پژوهان عزیز می‌توانید به حفظ و گسترش فرهنگ اسلامی و علم روشنگر کمک کنید و با شناخت دقیق و ژرف‌بینی و دقت‌نظر راه‌های علمی در این مسیر را بیان نمایید.

امید است این نشست بتواند بستر مناسبی برای تعالی اندیشه‌ها و برخورد آراء و تبادل نظر پژوهشگران باشد و محققان و اساتید دیگر کشورهای شرکت کننده با قابلیت‌های علمی ایران اسلامی بیشتر آشنا گردند.

از صمیم قلب برای همه دست‌اندرکاران تشکیل این نشست و برای همهٔ پژوهشگران حوزه و دانشگاهی عضو جامعه اسلامی پژوهشگران، حاضر در این مجمع آرزوی سعادت و توفیق دارم و امیدوارم ثمرهٔ تلاش‌ها و توفیقات این نشست گامی در جهت استفاده بیشتر ملت و نظام اسلامی از تحقیقات محسوب گردد.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام