پیام ها
  • صفحه اصلی
  • پیام ها
  • پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت هجدهمین نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت هجدهمین نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا

  • یکشنبه ۱ تیر ۱۳۶۵

مخاطب: انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا
مناسبت: هجدهمین نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا
تاریخ: یک تیر 1365
پیام به مناسبت هجدهمین نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا
انقلاب اسلامی ملت مسلمان ایران، آن چنان سریع و شتابنده راه پیروزی را پیموده که مجامع، محافل و نشست‌های اندیشمندان، در تحلیل و تعقیب چگونگی این حرکت توفنده، عاجز مانده‌اند.
طلوع خورشید حق، از آسمان جمهوری اسلامی ایران و به دنبال آن، موج بیداری مسلمانان و مستضعفان جهان، خواب نوشین استکبار را در شب یلدای ظلم و تباهی بر هم زد و خود را مواجه با نبردی در گستره زمین تا سیطره کامل سپیدی بر سیاهی یافت.
دشمنان قسم خورده اسلام، بیمناک از سرنوشت محتومی که در انتظار همه ستم پیشگان تاریخ است، از موضع ضعف و هراس از رویارویی با امواج خروشان انقلاب اسلامی، در میان بهت و حیرت ناظران و صاحب نظران منصف که به ادعای این ناجیان تمدن و مدعیان دروغین حقوق بشر دل خوش داشتند، با زیر پا گذاشتن بسیاری از قوانین بین‌المللی منافع حقوق انسانها، هجوم همه جانبه و ناجوانمردانه‌ای را علیه ملت مسلمان ایران آغاز کردند و جنایاتی را مرتکب شدند که لکه‌های سیاهی بر صفحات تاریخ دوران معاصر برجای گذارد.
امپریالیسم خبری، آن چنان نقشی در توجیه اعمال جنایت بار سلطه‌گران ایفا نمود که گوئی در فرهنگ رسانه‌های جمعی و محافل اجتماعی استکبار جهانی، هجوم به مناطق مسکونی و کشتن زنها و کودکان و آلوده کردن محیط زیست، حمله به کشتیهای تجارتی، هواپیما و قطارهای مسافربری، استعمال بمبهای شیمیائی و حمایت از جانی‌ترین جریانات تروریستی، برای سرکوب ملتهایی که می‌خواهند آزاد زندگی کنند، یک منطق و روش عادلانه محسوب می‌شود.
ملت مسلمان ایران، اعمال شتابزده و تجاوزگرانه سلطه‌گران را در اقداماتی از قبیل تجاوز هوائی به کشور لیبی، تهدید کشورهای انقلابی دیگر و توطئه غارت ثروت‌های کشورهای نفت‌خیز را ناشی از موضع انفعالی امپریالیسم و عکس‌العمل مغرورانه‌ای در مقابل پیروزی رزمندگان اسلام می‌داند که می‌روند تا با نیروی الهی خویش، فاتح نهائی جنگ تحمیلی را علی‌رغم اکراه دشمنان، تعیین نمایند.
شما دانشجویان عزیز! باید ناشر پیام مقاومت و ایثار ملت بزرگ ایران باشید که با ایمان الهی خویش و با خون عزیزان خود در جبهه‌ها، نهال مقدس انقلاب اسلامی را بارور می‌سازند.
با اتکا به خدا و استمداد از قدرت ایمان و تقوی مردانه در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام بایستید. علاوه بر ارشادات روشنگرانه، با رفتار و کردار و تحصیل خود، مایه افتخار و سربلندی جمهوری اسلامی و رسواگر دشمنان اسلام باشید. لحظه‌ای از حرکت به‌سوی قله‌های بلند دانش و فضیلت باز نایستید که رهائی از وابستگی به‌اجانب، جبهه‌ای از جبهه‌های رزم ما با استکبار جهانی است که شما طلایه‌دار آن هستید.
به‌امید آن روز که با کوله‌باری از دانش و قلبهائی آکنده از عشق به‌اسلام، به‌وطن خویش بازگردید.

    اکبر هاشمی رفسنجانی
    رئیس مجلس شورای اسلامی
 1/4/65