سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • چهارشنبه ۲ دی ۱۳۶۰

( جلسه - 60/10/2) - 23 December 1981

ترور شهید استکی و شهید جعفرزاده توسط منافقین

متأسفانه ضدانقلاب یکی از دوستان و همکاران بسیار با ارزش مجلس‏شورای اسلامی را از دست ما گرفت. شهید استکی64 نماینده مردم شهرکرد بودو چندی پیش برادر ایشان که او هم نماینده مجلس بود، در انفجار دفتر مرکزی‏حزب جمهوری اسلامی شهید شده به خیل شهداء پیوست بود. و در کنار ایشان‏فرماندار محترم شهرکرد، جعفرزاده که در سه سال بعد از پیروزی انقلاب خدمات‏شایانی در امنیت ذوب آهن و در جهاد و در شهرکرد کرده بود [شهید شد] این دوچهره فوق‏العاده خدوم و ارزشمند و محبوب مردم شهرکرد از ملت ایران گرفته‏شدند و پیدا است که ضدانقلاب با هدایت دشمنان خارجی و داخلی، نیروهای‏ارزنده و مخصوصاً مجلس شورای اسلامی را هدف‏گیری کرده است. گر چه این‏جنایات همیشه از یک جهت به ضرر ضدانقلاب و به نفع مستضعفین جهان وانقلاب اسلامی بوده است، اما خسارت عمده‏ای را که ما با از دست دادن این‏چهره‏ها هم داریم، نمی‏شود ندیده گرفت. امیدواریم که نیروهای انتظامی‏مخصوصاً حفاظت سپاه پاسداران در انجام مسؤولیت محوله مراقبت و دقت‏بیشتری بکنند. [برخی از این ترورها] قابل جلوگیری است و ممکن است بامسامحه‏هایی این خسارتها وارد بشود که این مسامحه قابل گذشت نیست.

به هر حال من این شهادتها را ضمن اینکه به ارواح پاک این دو شهید تبریک‏عرض می‏کنم به بازماندگانشان مخصوصاً به خانواده بسیار محترم و معّزز و شهیدپرور استکی و مردم متعهد و مسلمان شهرکرد و به برادران و خواهران مجلس‏شورای اسلامی تسلیت عرض می‏کنم و امیدوارم که خداوند ارواح عموم شهدای‏اسلامی را و مخصوصاً دو شهید تازه گذشته را غریق رحمت خودش بفرماید.

ضمناً به کمیسیون بازرگانی هم چون عضو مؤثرشان را از دست داده‏اند،تسلیت عرض می‏کنم. آنها هم به عموم برادران و مردم شهرکرد تسلیت داده‏اند.