سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۶۰

( جلسه - 60/9/24) - 15 December 1901

الحاق بلندیهای جولان به دولت غاصب اسرائیل

نمایندگان محترم مطلع شدند که پارلمان دولت غاصب اسرائیل دیشب فعال‏بود و آنچه که در واقع بود ولی به زبان نمی‏آورند (به اصطلاح) صورت رسمیت‏به آن دادند.

[پارلمان] بلندیهای جولان را که با یک جلسه سریع - که سه شور آن با هم بود -به اسرائیل غاصب ملحق کرد. گرچه از نظر ما همه اسرائیل غصب است؛ چه‏بلندیهای جولان باشد و چه بیت‏المقدس، اورشلیم، یافا، حیفا و هرجای‏اسرائیل. همه اینها باید از حلقوم صهیونیسم بیرون بیاید. اما این روزها مسأله ازجهات دیگر قابل توجه است و آن اینکه بعد از شکست طرح فهد، آنچنان درکشورهای عربی و به اصطلاح اسلامی علیه مصالح اسلام و خلق عرب ومستضعفین پرده دری می‏شود که این جسارت قابل قبول نیست و باید در مقابل‏آن ایستاد. طرح فهد شکست می‏خورد و بلافاصله آمریکا برای دلگرم کردن‏هرجا می‏خواهد برود و جسارت دادن است به کشورهای هم پالکی اسرائیل به‏نام عرب و اسلام. توقع ما این بود؛ آنهایی که در منطقه همراه آمریکا هستند،عکس‏العمل مناسبی در مقابل این جسارت نشان بدهند. بر عکس این توقع، ماشاهد بودیم که کشورهایی مثل عربستان سعودی و کویت به جای اعتراض جدی‏به آمریکا هدیه و نازشست می‏دهند. آقای یمانی63 پیش از کنفرانس اوپک‏خندان و با خوشحالی در مصاحبه اعلام می‏کند که ما به دنیا غرب هدیه کریسمس‏می‏دهیم. هدیه کریسمس برای چی؟ آمریکا و غرب چه کار تازه‏ای کرده که‏استحقاق هدیه دارد؟ آیا غیر از اعلان رسمی پیمان استراتژیک و وحدت بااسرائیل کار دیگری کرده بود؟ فشار عربستان و کویت برای ارزان کردن قیمت‏نفت در اوپک برای چه بود؟ هفتاد سنت از [قیمت] نفت سنگین دنیای اسلام‏زدن و به جیب غربی‏ها ریختن چه مفهومی دارد؟ در چه زمانی؟ برای چی؟ این‏اقدام غیر از دهن کجی صریح به ملتها و استقبال رسمی از اعلان وحدت‏استراتژیک آمریکا و اسرائیل و پذیرش جنایت بیشتر اسرائیل هیچ چیز دیگری‏نیست. در حالی که دو ارتش عظیم عراق و ایران را از کار انداخته‏اند، دولت‏کویت که مدعی است برای ایجاد صلح کمک می‏کند، امروز و در همین ساعت‏جلسه سری پارلمانش برای پرداختن دو میلیارد دلار وام به عراق تشکیل شده که‏هیچ منظوری جز ادامه جنگ ندارد. عراق قدرت تحمل بار جنگ را ندارد وآمریکا باید این قدرت را به او بدهد و حیبی گشادتر و بی‏صاحب‏تر از کویت وعربستان سعودی هم پیدا نمی‏شود. همه این مسایل برای این است که ایران را که‏دولت جدّی و مبارز با اسرائیل است، مشغول کنند و سوریه عزیز را تنها بگذارندو لیبی مقاوم را از آن طرف با آن شکلهایی که می‏بینید، تحت فشار قرار بدهند ومجموعه اینها اسرائیل را آن چنان پررو کند که این جور عمل نماید.

ما بار دیگر حرف همیشگی خودمان را به دنیای اسلام تکرار می‏کنیم که هیچ‏راهی جز مقاومت سرسختانه مبارزانه نظامی و سیاسی و اقتصادی علیه آمریکا واسرائیل برای جلوگیری از تجاوزات اسرائیل وجود ندارد. سازمان ملل مسأله‏ای‏را حل نمی‏کند. صدها محکومیت در پرونده اسرائیل است، این یکی هم اضافه‏می‏شود. بیایید از این قرطاس بازیها و از این کثافتکاریها - که به خاطر حمایت ازاسرائیل باج به آمریکا می‏دهید - دست بردارید و بدانید ابرقدرتها، ملتها را ملعبه‏کرده‏اند. معادله در لهستان و افغانستان از یک طرف و مصر و عمان و اسرائیل(در این منطقه) از یک طرف برقرار است.

اینها جنایات بلوک شرق را در افغانستان و لهستان ندیده می‏گیرند و آنهاجنایات اینها را در مصر و اسرائیل و ایران. بنابراین چرا ملتها قربانی بشوند؟ چراکسانی به نام دولتهای اسلامی بنشینند (متأسفانه به عنوان خادم‏الحرمین و مرکزوحی و از آنجایی که نور خدا به دنیا و بشریت افاضه شده و از روی اقیانوس‏نفت) برای تحکیم موقعیت اسرائیل و آمریکا این جوری [رفتار کنند.] ماامیدواریم که مستقیماً ملتها و مخصوصاً خواهران و برادران عرب ما از آنچه که‏این روزها می‏گذرد، بیدار بشوند.