سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۰

جلسه: 60/2/17 - 7 May 1981

ایرلند و مرگ بابی ساندز

در مورد آنچه که امروز در ایرلند می‏گذرد، تذکر کوتاهی می‏تواند موضع‏مجلس شورای اسلامی را روشن کند. آنچه که انگلستان در طول چهار قرن بر سرملتها آورده، یک هزارم آن را امروز دارد تحمل می‏کند. مسأله کاتولیک وپروتستان، و جنایاتی که انگلستان آنجا کرد و می‏کند - که بلندگوهای تبلیغاتی‏امپریالیسم و صهیونیسم روی آن سرپوش می‏گذارند - دست و پاگیر خودانگلستان شده. با ابتکاری که بابی ساندز14 قهرمان انجام داد، افشاگری جاالبی‏شد و نشان داد که این دروغ طرفداری از حقوق بشر، دیگر نمی‏تواند در مردم جابیفتد. دیگر رسواتر از این چهره که طرفداران حقوق بشری، شصت و پنج روزیک انسان منتخب مردم را در حال جان کندن می‏بیند و به خواسته‏های مردم‏توجه نمی‏کنند، کجا هست؟ و جالب اینکه بلندگوهای غربی مثل بی‏بی‏سی، رادیو کلن و همه اینها - که خبرنگارانشان روی دوش منافقان در خیابان‏آیت‏الله طالقانی فیلمبرداری می‏کنند که دنیا را با اطلاع کنند15 - از آنچه درایرلند می‏گذرد فقط با اشاره می‏گذرند.

[این روزها]رسواترین روزها برای انگلستان است و برای ما افتخار است که‏مردم ایرلند، حرکت خودشان را نمونه و شبیه حرکت مردم ایرلند می‏دانند. ما ازآنها می‏خواهیم که همین رویه را ادامه بدهند[و با]افشاگری و رسواکردن مدعیان‏حقوق بشر و طرفداران آن در اطراف دنیا، روشن شود که در داخل جزیره‏ای که‏چهار قرن، مرکز توطئه و فشار و زور و استثمار و استکبار بوده، چه می‏گذرد.

و اشاره‏ای هم به سالروز شهادت شهید بزرگوار شریف واقفی16 [بکنم] که نه‏به عنوان یک شهید، بلکه به عنوان سمبل حرکت به سوی اسلام خالص از درون‏سازمان مجاهدین خلق که امروز تبلور آن خط امام [شناخته می‏شود]و مرحوم‏شریف واقفی به عنوان یک مانع در جلو نفاق و کفر در لباس مذهب قربانی این‏حرکت صحیح است که شهید شد.