سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۶۰

جلسه: 60/5/18 - 9 August 1981

افشای ماهیت منافقین به وسیله عملکرد خودشان را (تحلیلی بر روند تروریسم)

یک تذکر انتباهی در رابطه با اظهاراتی که امروز شد دارم. آقایان اطلاع داریدکه دیروز قاضی شرع دادگاه اصطهبانات را با دو پاسدارش شهید کردند و باز درلبنان مجاهدین خلق مسؤولیت انفجار بانک صادرات [ایران در]لبنان را به نفع‏فرانسه به عهده گرفتند. در یکی از دعاها، گویا امام سجاد(ع) است که می‏فرماید:»الحمدالله که خداوند دشمنان اسلام را از احمقها قرار داده است.« هیچ چیزبهتر از این، دلیل حمق یک گروه نمی‏شود که ده پانزده سال شعار ضدآمریکایی‏و ضدغربی و منافع خلق بدهند و در چند لحظه همه آن ده پانزده سال را پاک‏کنند.

وقتی که مسعود رجوی و بنی‏صدر با خلبان هواپیمای شاه فراری - که تحقیقاًباید یک مهره قوی از ساواک قدیم باشد - به فرانسه می‏روند. بلافاصله‏مجاهدین خلق در لبنان برای اینکه جوابی در مقابل حرکتی که مردم شیعیان‏لبنان علیه منافع فرانسه کرده بودند بدهند، بانک صادرات ایران را منفجرمی‏کنند. این [عمل]با یک قرارداد ده، پانزده ساله می‏خواهد که نمونه‏هایش راقبلاً در انشعاب مجاهدین و دخالت سفارت آمریکا و فرار تقی شهرام از زندان‏سازی و جریانات بعدی دیدیم که باید در اصل شک کنیم، یا باید بگوییم [این‏عمل]همان حالت تذبذبی است که قرآن برای نفاق در نظر گرفته که منافق‏نمی‏تواند ثابت قدم باشد. »لا اِلی هَوُلاء وَلا اِلی هَوُلاء وَ ذلِکَ بَأنَهم امَنو اثُمّ‏کَفَرواَقطَبَعَ عَلی قُلُوبُهمَ فُهم لایَفْقَّهُونَ« خدا قلبهایشان را مهر زده است ونمی‏فهمند. این طور می‏شود که انسان با چنین اقدامی سابقه و آینده خودش رامحکوم می‏کند.

امروز در لبنان، فالانژیست، مجاهد خلق، بشیر جمیل، اسرائیل و عوامل صدام‏در مقابل مردم محروم لبنان و کسانی که دارند علیه اسرائیل می‏جنگند قرارگرفته‏اند. آنها علیه فرانسه شعار می‏دهند، اینها بانک ایران را منفجر می‏کنند که‏چرا دیروز شما علیه فرانسه شعار داده‏اید یا با منافع فرانسه جنگدید، و جالب‏تراینکه به طور رسمی کارکنان برجهای مراقبت فرودگاههای آمریکا را که حقی‏می‏خواهند و علیه ریگان اعتصاب کرده‏اند [محکوم می‏کنند]حالا من به آن‏مسائل کاری ندارم. ما آنجا خیلی حرف نداریم.مطلب این است که حرکتی علیه‏ریگان شده است و همکارانشان در سراسر دنیا تأیید می‏کنند، اما مجاهدین خلق‏همپالگی آنها شدند و می‏گویند این چریان یک جریان انحرافی است.

چقدر آدم باید احمق باشد؟ ما برای ایرانیهایی که قبلاً مسلمان بودند[واکنون]این قدر احمق و بی‏شعور شده‏اند که با اسرائیل، ریگان، میتران و فالانژهمراه می‏شوند و می‏خواهند اینجا قیافه انقلابی بگیرند. غصه می‏خوریم.متأسفانه یا شاید هم خوشبختانه تریبون مجلس آزاد است که در آن هر اظهاراتی‏بشود. من از یک جهت خوشحالم که جناب آقای ملک‏پور نماینده زرتشتیان‏بدون اینکه نمایندگان اعتراضی بکنند این حرف را زدند و قدری تردید کردند ازاینکه این اعمال دادگاههای ما انتقامی است یا انقلابی من نمی‏دانم چه تردیدی‏هست که این اعمال انقلابی است!

اگر بناست روی وصیت نامه آقای سعادتیبحث بشود، خوب، جهات‏دیگرش را هم بحث کنید. او با صراحت گفت که رفقا شما امروز دارید آب به‏آسیاب امپریالیسم می‏ریزید؛ روی این جهتش هم تأکید کنید! [مجاهدین خلق]به‏اعتراف کادر مرکزی خودشان در خدمت امپریالیسم قرار گرفته‏اند. آیا اعدام‏اینها انقلابی نیست؟ آنها که با موتور در خیابان پاسدار را زیر رگبار می‏گیرند و با بمب بدن یک عابر را مثل آن فرد آمریکایی قطعه قطعه می‏کنند و به سر درخت‏می‏فرستند، انقلابیند؟ آیا فریب خورده‏اند؟

البته من قبول دارم که عده‏ای از این بچه‏ها فریب خورده‏اند، اما این جریان‏یک جریان خیانت بار است. امروز شما اگر جاسوس اسرائیل را در ایران اعدام‏کنید انقلابی نیستید؟ اگر لبنانیها فالانژها را بیرون کنند، اعلام کنند، انقلابی‏نیستند؟ کتائب در لبنان به عنوان یک جریان فریب خورده قابل ترحم‏است؟! خوب، اینها امروز همراه هم هستند. سادات مثل یک راهزن هواپیمایی‏ما را در مصر نگهداشته است و می‏گوید نمی‏گذارم بیاید. این می‏شود دیسسپلین‏بین‏المللی؟ این که دیگر راهزنی است! صدام، رجوی، بنی‏صدر، میتران، ریگان،بگین، بشیرجمیل و سادات همه در یک جریان قرار گرفته‏اند. فقط فریب‏خورده‏ها هستند که باید قدری به آنها رحم کرد ما داریم رحم می‏کنیم اما ملت مارا نمی‏بخشد. این ملت وقتی کارد به استخوانش برسد، خودش دست درمی‏آوردو اجازه نمی‏دهد این طور نیروهای انقلابی ما را در خیابانها ترور کنند و بعد مابخواهیم به یک جریان فریب خورده [رحم کنیم.]البته من باز هم مثل گذشته به‏جوانها و بچه‏هایی که در این دام افتادند تأکید می‏کنم که برگردند . از دادگاهها هم‏تقاضا کردم که راه بازگشت را به اینها نشان بدهند، اما این را بدانید که امروزجریان عمیق‏تر است.

در حرفهای خود آقای ملک‏پور هم بود که امپریالیست نقشه کشیده است ودرست اینجا تخم‏ریزی کرده است و امروز دارد نتیجه می‏گیرد. این بچه‏ها را جلوانداخته تا جریان انقلاب ما را متوقف کند. اگر هم فریب خورده، فریبی است که‏حدش از حد خیانت کمتر نیست و قاطعیت ضرورت دارد. البته از نظر من وجودراه بازگشت برای بچه‏های مسلمان ضرورت دارد. یعنی ما باید راه بازگشت رابرای اینها باز بگذاریم. ایشان دلسوزانه حرف زدند، معلوم بود نظری دارند که‏خواسند نظرشان را بگویند. من حرفی ندارم و تریبون مجلس هم جای این حرفهااست و باید حرفها گفته بشود. البته باید مطالب روشن بشود.