سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • یکشنبه ۷ تیر ۱۳۶۶

جلسه: 425
سالگرد انفجار دفترمرکزی حزب جمهوری اسلامی

بسم اللّه الرحمن الرحیم ،  در روز سالگرد شهادت بهترین دوستان و همراهان‌و همرزمانمان  
هستیم که در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به‌لقاءاللّه پیوستند. و جمعی از آنها هم از شهدای زنده هستند که ما آنها را در میان‌خودمان داریم. این حادثه تلخ که توطئه ای بود برای نابود کردن انقلاب اسلامی‌علیرغم تلخی های فراوانی که در ذائقه بهترین بندگان خدا و خانواده های‌عزیزشان و دوستانشان و امت حزب اللّه ما و مقام عظیم رهبریمان ایجاد کردبرای سرنوشت انقلاب و اسلام تأثیر فراوانی داشت، در جهت تحکیم انقلاب‌گویی خداوند این وجودهای مقدس را ذخیره کرده بود برای چنین وضعی.خونهای شریف اینها شجره طیبه انقلاب را عمیقاًآبیاری کرد و ما هنوز از ثمرات‌آن برخورداریم. دشمنان اسلام را که شعارهای فریبنده آزادی می دادند رسوا کرد که دیگر نتوانستند سر بلند کنند و کمرشان را شکست. ملت را متوجه‌خطرهایی که درکمین انقلاب است کرد ومسئوولین را متوجه جنایتکارانی که‌نفوذ کرده بودند در ارگانها برای روزهای خاص، نمود که کم کم ریشه آنها را ازارگانهای کشورکند. در این فاجعه، مجلس شورای اسلامی 27 نماینده بزرگوارخود را از دست داد و دولت جمعی از وزراء و معاونان وزراء و شورای عالی‌قضائی شخصیتی مثل دکتر بهشتی را و حزب جمهوری اسلامی جمعی از ارکانش‌را و کل انقلاب جمع کثیری از دوستانش را. ما به خانواده های این شهدای عزیزو همه شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تسلیت و تبریک عرض می کنیم ومناسب می دانم که اسم شهدای مجلس را یک بار بخوانیم برای اینکه یادشان رادر خاطره هایمان زنده کنیم و با یاد آنها قلب خودمان را منور کنیم.
شهید رحمان استکی نماینده شهر کرد- شهید سید رضا پاک نژاد نماینده یزد،شهید علیرضا چراغ زاده دزفولی نماینده رامهرمز، شهید شمس الدین حسینی‌نائینی نماینده نائین، شهید سید محمد تقی حسینی طباطبائی نماینده زابل، شهیددکتر سید محمد باقرلواسانی نماینده تهران، شهید غلامحسین حقانی نماینده‌بندرعباس، شهید محمد علی حیدری نماینده نهاوند، شهید عباس حیدری‌نماینده بوشهر، شهید غلامرضا دانش آشتیانی نماینده تفرش، شهید سید محمدکاظم دانش نماینده شوش و اندیمشک، شهید علی اکبر دهقان نماینده تربت‌جام، شهید عبدالمجید دیالمه نماینده مشهد، شهید سید فخرالدین رحیمی‌نماینده ملاوی، شهید محمد جوادشرافت نماینده شوشتر، شهید میربهزادشهریاری نماینده رودباران، شهید محمد حسین صادقی نماینده دورود و ازنا،شهید قاسم صادقی نماینده مشهد، شهید سید نوراللّه طباطبائی نژاد نماینده‌اردستان، شهید محمد حسن طیبی نماینده اسفراین، شهید سیف اللّه عبدالکریمی‌نماینده لنگرود، شهید عمادالدین کریمی نماینده نوشهر، شهید عبدالوهاب‌قاسمی نماینده ساری، شهید محمد منتظری نماینده نجف آباد، شهید عباسعلی‌ناطق نوری نماینده نور، شهید مهدی نصیری لاری نماینده لارستان، شهید علی‌هاشمی، سنجابی نماینده اراک، که با خواندن نام اینها و تجسم صورتهای‌مقدسشان در ذهن  
انسان آدم به یاد آن فداکاریها و تلاشهایشان می‌افتد که در آن‌دوره ما از آنها داشتیم که امروز ما عکسهایشان را در مقابلمان داریم. از خداوندمتعال تقاضا داریم که اینها را و همه شهدای ما را با انبیاء و اولیائش محشوربفرماید. و به خانواده‌های شهدا اجر و صبر کامل عنایت بفرماید و تشکر می‌کنیم‌از رزمندگان عزیزمان که این روزها میدان نبرد و جهاد را گرم نگه می‌دارند و هرروز ضربات قاطعی دارند بر پیکر عفلقیان جنایتکار می‌زنند.