سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۶۴

جلسه: 137  
توطئه جدید شیطان بزرگ و عواملش در منطقه

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم، به نظر می‌رسد که باز شیطان بزرگ و عواملش توطئه‌ای را برای ایجاد تشنج در منطقه طراحی کرده‌اند و هدف، جمهوری اسلامی و حرکت اسلامی منطقه است. ما در لبنان شاهد به خون کشیده شدن مردم مظلوم و آواره فلسطین و مسلمانان لبنان هستیم. اینها دارند قربانی جریانات سیاسی ناصالحی می‌شوند. ما از طرف مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس اخطار می‌کنیم به این جریانات سیاسی که بیش از این مردم مظلوم مسلمان را و مردم فلسطین را قربانی اهداف شوم سیاسی خودتان نکنید و بگذارید مردم مبارزه خودشان را علیه استکبار در منطقه و علیه صهیونیسم ادامه بدهند.
نشانه دیگر در منطقه صحنه سازی‌هایی است که دارند می‌کنند و از طریق آن صدام را به عنوان حامی عناصر خاصی در منطقه معرفی می‌کنند که ما محصولش را دیشب در حمله ناجوانمردانه عراق دیدیم. هنگامی که مردم برای سحری خوردن و برای روزه گرفتن، شب را بیدار بودند به این شهر حمله کرد و باعث شهادت یک نفر و تخریب چند خانه و مجروح شدن چند نفر از مردم تهران شد. ما در مورد بعث عفلقی عراق جواب مناسب را می‌دهیم و به مردم عراق هم اخطار کرده‌ایم که این صدام است که شماها را به بلا و فلاکت دچار می‌کند. برای جلوگیری از این شرارت‌ها راهی جز مقابله به مثل برای ما نمانده و برخلاف میلمان ناچاریم مثل دشمنمان به شهرهایی که مایل نبودیم، حمله بکنیم و به حکام منطقه هم باز اخطار می‌کنیم که تحت تأثیر ادعاهای صدام قرار نگیرند و حساب خودشان را دور از صدام نگه‌دارند.
بعد دیگر قضیه تهدیدهای غیر مستقیم آمریکا است که به خاطر اینکه در لبنان در اثر تجاوزات و مظالمش و جنایاتش و تقویت اسرائیل و تحریک اسرائیل به حمله به لبنان و حمایت از تجاوز اسرائیل دچار خشم مردم لبنان شده، مسلمانان لبنان حقشان را مطالبه می‌کنند و دولت ریگان به دلیل اینکه جریانی از جریانات اسلامی لبنان با جمهوری اسلامی همراه است و طرفدار جمهوری اسلامی است و نامش جهاد اسلامی است، باج خواهانه به جمهوری اسلامی حمله می‌کند و تهدید می‌کند ما را که اگر چنان بشود، او درخاک ما چنین می‌کند. ما به آمریکا باز اخطار می‌کنیم، به مردم آمریکا، به همراهان آمریکایی می‌گوئیم اگر آمریکا در تهدیدهای قبلی‌اش نتیجه‌ای گرفت، این بار هم نتیجه خواهد گرفت. خدا نکند روزی پیش بیاید که بندرهای ما مورد تجاوز این جنایتکاران بین‌المللی قرار بگیرد. مطمئن باشید در آن صورت یک کشتی در هیچیک از بنادر خلیج فارس نمی‌تواند لنگر بیندازد و بندری برای پذیرش کشتی‌ها باقی نخواهد ماند و اگر چنین روزی پیش بیاید مسئوولیت هر بحرانی که دنبال این جریان باشد به عهده شیطان بزرگ است و جمهوری اسلامی از خودش دفاع می‌کند.
من به خانواده شهید بمباران عراق تسلیت عرض می‌کنم و ان‌شاءاللّه انتقام خون این شهید و مجروحان را خواهیم گرفت (نمایندگان- اللّه‌اکبر، اللّه‌اکبر، اللّه‌اکبر، خمینی رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ برشوروی، مرگ بر منافقین و صدام، مرگ بر اسرائیل).