سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۶۵

جلسه: 304
دعوت پادشاه مراکش از نخست وزیر اسرائیل غاصب

بسم اللّه الرحمن الرحیم، متأسفانه ما باز شاهد خیانت زشتی از یکی سردمداران کشورهای اسلامی هستیم. پادشاه مراکش که رئیس اتحادیه عرب و میزبان کنفرانس‌های سران عرب است، جسارت را به حدی رساند که از نخست وزیر اسرائیل غاصب در کشور اسلامی مراکش استقبال کرد و الان میزبان این عنصر صهیونیست تبهکار است. ما در دو شاخه و با یک ریشه امروز می‌بینیم که ارتجاع عرب دارد به دنیای اسلام و منافع اسلام و در خدمت استعمار و استکبار خدمت می‌کند.
شیوخ مرتجع خلیج فارس در شاخه اقتصادی، منابع و منافع کشورهای اسلامی را قربانی امیال و اطماع سرمایه داران غرب کردند و نفت را به کمتر از یک سوم قیمت در ظرف چند ماه رساندند و هنوز هم روی این گمراهی و جنایتشان اصرار دارند. علی‌رغم اینکه بر همه روشن شده و حتی صدای نفت فروشان غربی را هم در آورده که اینها دارند به منابع نفتی دنیا ضربه می‌زنند.
در شاخه سیاسی که مکمل این جنایت اقتصادی است، برادر اینها شاه حسن مراکشی با رسوائی و افتضاح راهی که سالهای پیش سادات مقبور پیش گرفت اینها دارند ادامه می‌دهند و این ظلم بی حساب را دارند به سر ملت‌های اسلامی در می‌آورند. اصل داستان این است که ماهیت ارتجاع عرب ماهیت وابسته و نوکرصفت است. و هروقت اربابانشان تصمیم بگیرند و از اینها بخواهند در هر شرایطی این جنایات را اینها مرتکب می‌شوند و در طول دوران تاریخ تا این اواخر که ما یادمان است از آن روزی که صهیونیستها پایشان باز شد در خاورمیانه، اینها هر وقت در هر مقطعی که اربابان خواستند هر جنایتی را آنها دستور دادند، اجرا کردند.
انصافاً هیچ افتضاحی از این بالاتر نیست که کسانی که خودشان را خادم حرم می‌دانند یا رئیس اتحادیه عرب می‌دانند یا رئیس کنفرانس‌های اسلامی می‌دانند، با این رسوائی وارد میدان بشوند. کسانی که تا دیروز اگر یک شرکت مثلاً تجاری دنیا رابطه اقتصادی با اسرائیل باز می‌کرد، او را بایکوت می‌کردند و اجازه خرید و فروش به او نمی‌دادند. امروز کارشان به جائی رسیده که میزبان نخست وزیر اسرائیل غاصبند و افتخار هم به این می‌کنند و این را یک تعادل و میانه روی می‌بینند و ذلت بارتر اینکه ما می‌بینیم که بعد از گذشت چند سال از «کمپ دیوید» که آن روز حتی به صورت لااقل ریاکارانه بعضی از کشورهای عربی از خودشان عکس‌العمل جدی نشان دادند، امروز ما می‌بینیم که اکثر کشورهای عربی خاموش و مرده نشستند و ناظر این صحنه زشت و مصیبت بار هستند. تنها کشور سوریه که بیش از همه کشورهای اسلامی گرفتار مشکلات و رنج مقابله با اسرائیل را دارد به دوش می‌کشد، تنها آن است که قطع رابطه می‌کند. و این چقدر برای دنیای اسلامی خفت بار است و اندوهبار است. دیگر من نمی‌دانم مردم کشورهای اسلامی منتظر چه هستند؟ به چه امیدی تن به حاکمیت این طاغوت‌ها و نوکران آمریکا و انگلیس می‌دهند. این قدر زشت است که ناظران بی طرفی که رابطه‌ای هم بامسأله فلسطین ندارند، این را بدترین نوع خود باختگی دارند تفسیر می‌کنند. در شرایطی که هر روز جنوب لبنان دارد گلوله باران می‌شود، در شرایطی که هر روز دارند به سر فلسطینی‌ها فشار می‌آورند. اینها راه حل را در چه می‌بینند؟ و از این میهمانی و مراوده چه می‌بینند؟ آن یکی دلال صهیونیست و استعمار و استکبار شاه حسین اردنی دارید می‌بینید که هر روز یا مصر است، یا عراق است یا این طرف و آن طرف است و عربستان است برای همین مسائل. کشورهای عربی که برای کوچکترین مسأله‌ای که به دامن شیوخ برخورد بکند، غوغا راه می‌اندازند و اعلامیه مشترک صادر می‌کنند ما می‌بینیم برای یک چنین مسأله‌ای نه تنها خاموشند، بلکه از ته دل شادمانند و بلکه همراهند. ما یقیناً می‌دانیم این داستان مخوف در پشت درهای بسته در میان همین کسانی که شوراهائی، مثل همکاری خلیج فارس دارند یا اتحادیه عرب دارند یا گردانندگان کنفرانس اسلامی هستند و یا در سازمانهای فلسطینی نفوذ دارند. همین‌ها این داستانها را دارند ترویج می‌کنند. شاید هم این عجله برای این است که از پیروزی جمهوری اسلامی وحشت دارند. در صورتی که اگر اینها در کنار جمهوری اسلامی می‌ماندند و این جنگ را بر ما تحمیل نمی‌کردند با قدرت این مردم مسلمان و فداکار ما هم شر اسرائیل را از سر خوشان کوتاه می‌کردند و هم نفوذ آمریکا را از منطقه می‌کندند.
حرکت جمهوری اسلامی بهترین شاهد است که می‌شود در مقابل همه این جنایتکاران ماند و حالا که می‌بینند صدام روبه سراشیب و به طرف سقوط دارد می‌رود و وقتی که این خاکریزشان شکست، اسرائیل هم در معرض خطر قرار می‌گیرد، دست پاچه شدند دنبال این کارها افتاده‌اند. ولی بدانند که ملت‌های اسلامی تحقیقاً زیر بار این ذلت‌ها و خفت‌ها نخواهند رفت. و روزی دمار از روزگار این خود باخته‌ها و خودفروشها در خواهند آورد.
و ما از همه ملت‌های اسلامی بخصوص ملت فلسطین می‌خواهیم که دیگر از این مسائل پند بگیرند و راه خودشان را خودشان انتخاب بکنند و به امید اینکه این گونه حکومت‌ها بخواهند حق مردم فلسطین را برای آنها بگیرند، ننشینند و هیچ راهی جز اسلحه و قهر و خشم انقلابی برای نجات فلسطین و طرد استکبار وجود ندارد. والسلام علیکم ورحمه‌اللّه و برکاته (تکبیرنمایندگان).