سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۶۳

    جلسه: 106 = 63/12/16 - 7 March 1985 

 حمله موشکی عراق به نقاط مسکونی دزفول

 موشک باران دیشب شهر مقاوم و مظلوم دزفول از طرف بعثیان عراق نشان داد که آنها توطئه‏ای را طراحی کرده‏اند برای شرارت‏های جدید، و علی‏رغم درخواست صریح مسئوولان سازمان ملل متحد و اجابت سریع ما که بمباران بصره را قطع کردیم؛ عراق که شروع کننده زدن نقاط مسکونی در مرحله جدید بود، نشان داد که به هیچ یک از تعهداتش پای بند نیست.

 علی‏رغم تمایل شدید ما که نمی‏خواهیم جنگ به نقاط مسکونی کشیده بشود و نشان دادیم در هر مرحله که خودداری لازم را کرده‏ایم؛ به نظر می‏رسد چاره‏ای نیست جز این که مقابله به مثل در حد اعلا بشود.

 برای جلوگیری از این شرارت‏ها راه دیگری به چشم نمی‏خورد. در شرایط جاری وظیفه ما و رزمندگان ما است که برای حفاظت از جان شهروندان و مخصوصاً مردم غیر مسلح، برای نجات منطقه از این جنگ، دست از صبر و تحملی که داشتیم برداریم. ما به دنیا مخصوصاً سازمان ملل اخطار می‏کنیم که با عدم توجه به وظایفی که به عهده آنها گذاشته شده، باعث شدند که این جنگ در نقاط مسکونی به عمق عراق کشیده بشود و چیزی که ما مایل نبودیم پیش خواهد آمد. از رزمندگانمان می‏خواهیم که دستوراتی که به آنها داده می‏شود با دقت و شجاعت مثل گذشته اجرا بکند.

 به مردم شهیدپرور دزفول و به خانواده‏های شهدا تسلیت عرض می‏کنیم. نمایندگان استان خوزستان مخصوصاً نماینده دزفول جناب آقای فارغ از ما خواسته‏اند که مراتب تشکرشان را از مقاومت مردم و تسلیت‏شان را به بازماندگان این جنایت عرض بکنیم. از طرف همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خدمت امام امت و عموم مردم شهید پرورمان تسلیت و تبریک عرض می‏کنیم و انتظار داریم که در آینده مردم ما شاهد انتقام‏های مناسب باشند.