سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۶۳

 

    جلسه: 104 = 63/12/14 - 5 March 1985

 جنایت همزمان اسرائیل و عراق در لبنان و ایران

 نمایندگان محترم اطلاع دارند که دیروز، تقریباً همزمان اسرائیل و عراق در لبنان و ایران دست به دو جنایت مشابه زدند. عراقی‏ها حومه اهواز مظلوم و جنگزده را بمباران کردند و جمعی از مردم را شهید کردند و گروه زیادی را مجروح کردند.

 در روستای معرکه لبنان هم هنگام ظهر، موقعی که مردم در مسجدی یا حسینیه‏ای مشغول عبادت بودند با انفجاری، سقف مسجد را بر سر مردم خراب کردند و تعداد زیادی از مردم را شهید و کثیری را مجروح کردند که الان بیمارستانهای منطقه پر [از مجروحین] است و عجیب این است که هر دو جنایت درست در نقطه مقابل ادعاهای این جنایتکاران است. عراقی‏ها ادعای صلح طلبی می‏کنند و ما را متهم به جنگ افروزی می‏کنند در حالی که این ماههای اخیر که ما جبهه را آرام نگهداشتیم، اینها تقریباً هر روز یا حداقل هر هفته چنین جنایاتی را مرتکب شده‏اند.

 اسرائیلیها مردم لبنان را متهم به اقدام تروریستی می‏کنند و بدترین نوع تروریسم، همین است که اینها مرتکب می‏شوند. در مسجد موقع ظهر، انفجاری که کل مسجد را خراب بکند، آن هم در یک روستا، روستای غیر مسلح که همین جنایت را در طرابلس دو سه هفته پیش به طور مکرر انجام دادند.

 ما البته حرفی با این دو جنایتکار و خودشان نداریم؛ آنچه که به ما مربوط است، ما در ایران و در زمان مناسب انتقاممان را از جانیان بعث خواهیم گرفت و این حرفمان را به اثبات خواهیم رساند. این حرکات اینها مخصوصاً حالا که در همین روز در سازمان ملل در شورای امنیت دنبال تبلیغات و ادعاها بودند، ماهیت اینها را و منطق ما را روشن می‏کند و راه را برای حرکت نیروهای رزمنده ما باز می‏کند.

 اما حرفمان با رسانه‏های جمعی دنیاست بیشتر در رابطه با جنایت اسرائیل که جنایت به این بزرگی را وقتی که شما به این سادگی با آن برخورد می‏کنید، در جایی که نیروهای سازمان ملل که در لبنان هستند؛ خودشان بلافاصله از منظره هولناک انفجار دیدن کردند و آنها گزارش دادند که صدای مجروحان از زیر آوارها دلخراش بود و جسدهایی که بیرون می‏آوردند برای انسان قابل رؤیت نبود.

 رسانه‏های جمعی دنیا که برای کشته شدن یک آمریکایی یا اروپایی آن همه هیاهو راه می‏اندازند، چرا در مقابل چنین جنایت عظیمی حرکت مناسب را نشان نمی‏دهند؟ توجه به وجدان انسانهای شریف دنیا ندارند که در مقابل چنین حرکاتی وجدانشان چگونه آسیب می‏بیند و چه توقعی از رسانه‏های دنیا دارند که صدای مظلومیت مردم را به گوش تمام مجامع جهانی برسانند.

 وقتی که چنین کاری را نمی‏کنند، توقع اینکه مردم مظلوم دنیا دست روی دست بگذارند و انتقام خون شهدایشان را از ظالم و ستمگران نگیرند، این دیگر توقع بی‏جایی است.

 به نظر ما عامل اصلی شیوع تروریسم همین گونه مظالم است و آنچه که مردم را کارد به استخوان رسیده می‏کند و ناچار می‏شوند دست بزنند به حرکتهای تند، همین سکوت مرگبار زشت و ظالمانه کسانی است که زیان گفتن حقایق را دارند و نمی‏گویند.

 ما از مجلس شورای اسلامی و از طرف همه نمایندگان این فاجعه بسیار بسیار پلید را محکوم می‏کنیم. از تمام عدالت‏خواهان دنیا می‏خواهیم که برای نجات مردم لبنان و فلسطین قدم مؤثری بردارند و در کنار این از سکوت ذلیلانه دنیای عرب و اسلام، مخصوصاً کشورهای پولدار عربی که پولشان امروز در خدمت اسرائیل است و نفتشان در خدمت اسرائیل است، ما به خداوند شکایت می‏کنیم و از مردمشان می‏خواهیم که بیش از این دیگر صبر نکنند.