سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۶۳

    جلسه: 85 = 63/11/11 - 31 January 1985 

 فرارسیدن دهه مبارکه فجر

 در آستانه دهه مبارکه فجر و این روزهای سرنوشت‏ساز قرار گرفته‏ایم که امیدواریم ملت ما با همه توانشان در بزرگداشت این روزهای عظیم در صحنه حضور داشته باشند. یادمان هست که مثل فردا روز رحمت، روزی که همه موجودی انقلاب در یک هواپیما از فضاهائی می‏گذشت که در اختیار ما نبود، از فرودگاهی حرکت میکرد که در اختیار ما نبود و به فرودگاهی می‏نشست که باز در اختیار ما نبود، ما فقط متکی به خدا بودیم و مردممان که در خیابان‏های تهران جمع شده بودند.

 در آن لحظاتی که همه علل و اسباب مادی و ظاهری از دست ما بیرون بود، خداوند این انقلاب را حفظ کرد و رهبر انقلاب را بعد از سالها تبعید به دامان این مردم برگرداند. چنان روزی که ما شاهد رحمت‏های گسترده الهی بودیم و امروز که شش سال از آن روز می‏گذرد، ما خودمان را غرق در نعمت‏های الهی می‏بینیم.

 هر روز که می‏گذرد به آینده این انقلاب و آینده اسلام تابناک امیدوارتر می‏شویم، باز دستمان را به آسمان بلند می‏کنیم و از خدای بزرگ برای موفقیت انقلابمان و رزمندگان و برای سلامتی رهبرمان و برای موفقیت دنیای اسلام دعا می‏کنیم. خداوند به ارواح پاک شهدای انقلاب رحمت خاص خودش را نازل بفرماید.