سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۶۳

 

    جلسه: 59 = 63/9/11 - 2 December 1984

 اظهارات حضرت آیت‏اللّه‏العظمی منتظری درخصوص موقعیت و وظایف و حقوق مجلس شورای اسلامی

 اظهارات حضرت آیت‏اللّه‏العظمی جناب آقای منتظری در مورد مجلس، توجه خاصی که به موقعیت و وظایف و حقوق مجلس فرمودند و عنایت مخصوصی که به خود بنده که  لایق نیستم، اظهار داشتند، مورد تشکر و تقدیر ما است.

 ما هم متقابلاً از ایشان انتظار داریم که علاوه بر این راهنمائی‏هائی که در مسائل سیاسی، اخلاقی، اجرائی می‏فرمایند، از اطلاعات و علوم وسیع که از معارف اسلامی دارند در راهنمائی بنیادی برای مسائل بنیادی کشور دریغ نفرمائید که ما سخت نیازمند به آن هستیم. حتی در انجام وظایفی که خودشان اشاره فرمودند، در مسائلی مثل اراضی کشاورزی، توزیع و چیزهائی از این قبیل که مسائل مهم کشور است، راهنمائی‏های بنیادی شخصیت عظیم‏القدری مثل آیت‏اللّه منتظری که از همه شرایط اظهار نظر برخوردار هستند، بسیار می‏تواند راهگشا باشد.

 امروز و دیروز، مصادف با شهادت دو مرد بزرگ از تاریخ معاصر اسلام است؛ مرحوم شهید مدرس و شاگرد ایشان مرحوم شهید میرزا کوچک‏خان جنگلی. می‏دانیم که مرحوم مدرس حق عظیمی بر انقلاب، روحانیت، مجلس و به طورکلی مبارزه با استکبار دارند که ملت ما باید حق‏شناسی کنند.

 روحانیت باید از این مرد بزرگ حق شناسی کند و خداوند به مرحوم میرزای جنگلی اجر مجاهد عظیم‏الشأنی که مبارزه مسلحانه را با عوامل استکبار شرق و غرب در این منطقه ایشان شروع کردند، بدهد.